St.Seine l'Abbaye - St. Point - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu St.Seine l'Abbaye - St. Point - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

St.Seine l'Abbaye - St. Point

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juni 2014 | Frankrijk, Cluny

Goed geslapen, zo alleen op de camping. Af en toe wakker door onbestemde geluiden. Een egel bij de tent? Als ie maar van mijn fietsbandjes af blijft. Zeven uur op. Alles opgeruimd en naar de bakker, want die zou om 7.00 uur open zijn, ook op maandag. Niet dus, alles dicht. Gelukkig had ik nog één reepje over uit Oploo. Daar moet je dan een kilometer of 50 op fietsen, want voor Beaune waren in alle gehuchtjes geen winkels open. In een grotere plaats vroeg ik het voor de zekerheid aan twee dames, maar er was in de wijde omtrek geen winkel open. Doorfietsen tot Beaune dus. Dat ging verrassend goed. Want hoewel er 11 cols en côtes op het programma stonden vandaag fietste ik in een lekker ritme bergje op, bergje af. Het was niet snikheet, dat hielp waarschijnlijk. Net voor Beaune kreeg ik een stortbui over me heen en moest in de stad een uur schuilen. In een grote supermarkt koek en kwark ingeslagen. Na een uur kon ik weer op de fiets. De korenvelden maakten plaats voor de druiventeelt. De grand cru.... overal borden. De verleiding was groot maar ik moest nog een eind. Niet helemaal de geplande 180 km, maar door opzoekwerk van het thuisfront werd gestopt in St. Point. Mooie camping aan het meer. Ook hier weer een enorme stortbui. Kijken of mijn nieuwe tent, de Vango Banshee 200, tegen de regen kan.

Afstand 177,5 km, Gem. 20,6 km

• 23 Juni 2014 - 22:42

Paul:

Ha René,

daar waren wij in mei, in die prachtige wijnvelden. Erg mooi daar en lekker ook! Neem er gerust eentje op.
    Ik bedoel natuurlijk een gezond ontbijt, wat is dat toch met het Franse platteland, loopt het dan echt helemaal leeg?
    Geen bakker binnen een straal van 50 km, dat kan echt niet.
    Succes voor morgen, zet hem op!

• 23 Juni 2014 - 22:43

Marion:

Alweer 177,5 km in de benen. Tijd voor een goed avondmaal en om wat te hamsteren voor de volgende dag.
    Je weet maar nooit! Succes morgen!

• 24 Juni 2014 - 13:44

Inge:

Je traint zo niet alleen je beenspieren, maar jouw wilskrachtspier wordt ook danig op de proef gesteld. Houd de rek er goed in! Succes!

• 24 Juni 2014 - 19:00

Mat:

Rene, Ik zie dat je al meer dan 500 km hebt gefietst. Ga zo door en ge zult spinazie eten (als er tenminste een winkel in de buurt is).
    En goed eten en drinken natuurlijk. Krijg je ook nog iets mee van het WK voetbal of ben je alleen maar IN DE FIETS ?
    Heel veel succes en vooral doorgaan.

• 24 Juni 2014 - 23:58

Frank:

Ha René,
    Al goed in cadans gekomen? Het is een genot om te lezen hoe je het Franse platteland (nou ja plat) bedwingt.
    De eerste bergen staan op de loer zeker? Maar waar supermarchés zijn, vind je rijstepapjes.
    Veel succes man en houd moed!
    groetjes, Frank

• 25 Juni 2014 - 16:19

Tijs Kuijpers:

Hallo Rene. Hoe is het ermee? Je moet wel goed eten en drinken. Ik was bij Theo Aben en die had misschien wel een goede raad. Hij ging op zijn fietstocht naar Santiago
    altijd s'middags warm eten. Onderweg nam hij dan eten mee voor s'avonds en eventueel voor de volgende morgen. Hij was dan nooit afhankelijk of er iets te eten was in de buurt van de camping
    Rene, kijk maar of je er iets aan hebt.
    Veel succes en de groeten.