St. Point - Montbrison - Reisverslag uit Montbrison, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu St. Point - Montbrison - Reisverslag uit Montbrison, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

St. Point - Montbrison

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

24 Juni 2014 | Frankrijk, Montbrison

Het zag er niet goed uit. De regendruppels tikten op de tent. Nat inpakken. Een andere optie was er niet. Maar niet te snel want de lucht werd iets lichter, het teken van een omslagje? Rustig naar het dorp gefietst om wat ontbijtspullen te kopen en daarna 'overdekt' ontbeten onder een afdak, waar ook 2 Franse lotgenoten twijfelden of ze hun fietstocht vandaag zouden voortzetten. Zij waren onderweg van Thionville (Noord-Frankrijk) naar Narbonne (zuiden) zonder noemenswaardige cols. Zo kan het dus ook. Enfin. Om 9:15 uur was ik startklaar.
De lengte was vandaag niet het probleem (uiteindelijk 137 km) maar de opeenstapeling van cols. Als toetje niet eens een col maar een côte. De Côte de la Croix de Signy. Die mag wat mij betreft tot col gepromoveerd worden.Daarna was het alleen nog maar dalen. Eerst in razende vaart naar Feurs. Ik twijfelde of ik een terrasje aan zou doen. Er waren er genoeg. Maar Montbrison was niet ver meer en ik had nog een voorraad in de bidon.
Uiteindelijk was het een prima etappe. Het weer klaarde op. Niet die hitte van de eerste dagen maar eigenlijk prima fietsweer.

Afstand: 137 km

• 25 Juni 2014 - 20:59

Marion:

Is een parapluutje voor op de fiets nog niet uitgevonden? yella op naar de volgende etappe. De grote cols komen langzaam in zicht.

• 25 Juni 2014 - 22:09

Kees Lenkens:

Hallo R.
    Knap werk. We zullen je reisverslagen volgen. Veel succes, je kunt het!!!!!
    Groetjes, Kees en Anja.