Neussargues - St. Céré - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Neussargues - St. Céré - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Neussargues - St. Céré

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

26 Juni 2014 | Frankrijk, Rocamadour

Er loopt een weg bijna kaarsrecht van Neussargues naar het begin van de Col du Pas de Peyrol (Puy Mary). De organisatie van de 100-colstocht doet alle moeite om die kaarsrechte weg te omzeilen. Zo krijg ik in de aanloop naar de col (1568 m) al een aantal venijnige côtes op het menu. De Côte de Virargues, Côte de Celles, de Côte de Chastel... Het zijn allemaal gemene kuitenbijters. Mijn benen protesteren nog niet na bijna 1000 km klimmen en dalen. De Puy Mary is een prachtige klim in het Centraal Massief. Gemiddeld bijna 10 procent over zo'n 10 km. In het dal een meanderend riviertje en overal muziek van de koebellen. Werkelijk prachtige uitzichten. Een aantal kilometers voor de top zie je hoog in de verte het restaurant. Dat duurt nog wel een half uur, die laatste 4 km naar de top. Goed gedaan, de benen draaien nog lekker rond al heb ik op alle côtes, cols en viaducten profijt van mijn triple. Ik trakteer me boven op een choco-pannenkoek met koffie en daal af. In Mandailles, het eerste bergdorpje in de afdaling, koop ik spullen voor de lunch (jam, melk, brood en bananen). In het dal weet je dat het weer omhoog gaat. Even wennen, kleinste verzetje en de schitterende, niet zo moeilijke Col de Bruel dient zich aan. Op de top gegeten en daarna weer afgedaald richting Jussac voor de stempel. Daarna voornamelijk nog afdalen naar de camping in St. Céré, waar ik even na vijven aankom.
Van dit geschreven verslag maak ik een foto en via sms of de app gaat het naar Oploo waar het getypt wordt.

Afastand: 137 km

  • 27 Juni 2014 - 23:01

    Astrid En Johnny:

    Rene, leuk om je zo te volgen. Veel succes en geniet ervan!

  • 27 Juni 2014 - 23:11

    Guido:

    Hoi Rene,

    Mooie verslagen van een prachtige fietstocht. Vandaag een lange zware rit gehad hoor ik zojuist. Maar je zat al weer lekker op de camping na een stevige maaltijd na te genieten. Ik wens je alle succes. En voor morgen.....kalm aan en rap een beetje.

    Een trotse broer

  • 28 Juni 2014 - 11:39

    Marion:

    Een prachtige dag in het Franse land. Gelukkig dat je Ad en Mini Stratie hebt om het voor je uit te typen.
    Trots op jullie allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 63521

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: