Arreau - Castillon-en-Couserans - Reisverslag uit Castillon-en-Couserans, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Arreau - Castillon-en-Couserans - Reisverslag uit Castillon-en-Couserans, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Arreau - Castillon-en-Couserans

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

03 Juli 2014 | Frankrijk, Castillon-en-Couserans

Arreau was een gezellig Pyreneeënstadje met wat historie (kasteel, brug) en leuke winkelstraatjes. Het hotel daarentegen was een beetje...tja kak. Ik had de indruk dat ze niet gediend waren van zo'n 'vieze' fietser. Wel WiFi, dat maakte veel goed. Op het ontbijt heb ik niet gewacht. Op de kamer heb ik zelf ontbeten met brood van gisteren, paté, jam en melk. Om 7:30 uur zat ik alweer op de fiets. De zon probeerde met alle macht weer de mist te verdringen wat tijdens de beklimming van de Peyresourde best goed lukte. Daardoor had ik een prachtig uitzicht op de (af en toe nog besneeuwde) bergweiden. Een mooie klim en de afdaling naar St. Aventin behoefde weinig spectaculair remwerk. Daarna fietste ik het parcours van de Tour de France 2014 op. Weliswaar in tegengestelde richting maar op 22 juli aanstaande staat de weg naar Port de Balès in het middelpunt van de belangstelling. Eigenlijk is het een smal paadje, de D51d, maar met prachtige uitzichten wederom. Ik voelde de macht in de benen wegvloeien en had hevig behoefte aan eten. Gelukkig had ik nog een beetje brood en jam. Dat heb ik opgegeten achter het kerkje van St. Paul-d'Oueil. In het eerste restaurant daarna, in Bourg-d'Oueil, nog aangevuld met koffie en koek. In het vervolg van de klim werd ik voorbijgestreefd door 3 Belgen. De rest van het parcours bleven we een beetje bij elkaar in de buurt. Ik daalde sneller, zij klommen sneller. Ook de volgende klim, de Col de Menté (9 km à 9%), hielden we contact. Zij stelden me voor om te slapen in dezelfde gîte als zij even na de laatste col van vandaag, de Col de Portet d'Aspet (met het monument voor de in de Tour verongelukte Fabio Casartelli). In de herberg van de Belgen was geen plaats meer (zij reserveerden dit hotel een half jaar geleden). Nog 1 km doorgefietst naar Castillon. Ik was net opgefrist toen warempel die groep Duitsers opwachting maakte. ("Sind Sie nicht der Holländer der 4000 km in 4 Wochen fährt?").
Ik denk dat het morgen mijn laatste fietsdag in de Pyreneeën wordt. Daarna gaat het noordwaarts, ik denk over een iets lichter parcours.

Afstand: 126 km.

  • 04 Juli 2014 - 14:59

    Marion:

    Je hebt KAKkerlakken (hebben wij veel hier), KAKmadame en KAK hotels. Maar dat kan de pret niet drukken.
    Uit jou verlag kan ik opmaken dat het WK voetbal als volgt verloopt: Halve finale de wedstrijd Nederland - Belgie. En de finale wordt Duitsland - Nederland.
    Succes in de laatste pyreeen rit en tot merge!!!!!


  • 04 Juli 2014 - 15:29

    Frank:

    ha René, behalve dat we jou allemaal een kei vinden en übergedisciplineerd (dat wisten we wel maar is nu maar weer eens dubbel en dwars bewezen), behalve dat dus, ben ik ook wel eens poepiejaloers. Want jij fietst toch maar over de schitterendste weggetjes en treft medestanders op de weg. Als ik hier in het Duitse heerlijk glooiende achterland van Sittard een fietstochtje maak, waan ik me dan maar even René Rutten. Alleen fiets jij nog uren door, waar ik al lang weer rechtsomkeert heb gemaakt omdat de plicht roept.... Blijf genieten!

  • 04 Juli 2014 - 21:28

    Peter:

    Ha René,
    Ik sluit me helemaal bij Frank aan maar waar Frank het Duitse glooiende achterland van Sittard zegt, zeg ik de duinen van Zuid-Kennemerland die natuurlijk een lachertje zijn vergeleken bij de bergen die jij al twee weken verzet. The Germans zullen zich jouw tocht nog lang heugen. En wat een prachtige foto's weer! Leuk, dat contrast tussen die lichte racefietsjes en jouw volgepakte stalen ros bij dat bord van de Tour de France! Veel plezier met het volgende parcours!

  • 04 Juli 2014 - 22:48

    Cecilia.:

    Geweldig Rene, wat een belevenissen , prachtige natuur ,mooi zicht als de zon jou metgezel is. De mist die je weer tot jezelf brengt . De koeien die rond kuieren op hun terrein die jij als fietsende gast passeert . Voor iemand zoals ik die totaal niet bekend is met deze fiets wereld ,fijn dat wij toch stiekem achterop de bagagedrager mee mogen en genieten van jou avontuur .
    Op tijd wat chocolademousse , en er is weer een topje !!!!! bedwongen.
    Succes en blijf vooral genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 63534

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: