Avèze - St. Jean-du-Gard - Reisverslag uit Alès, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Avèze - St. Jean-du-Gard - Reisverslag uit Alès, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Avèze - St. Jean-du-Gard

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

07 Juli 2014 | Frankrijk, Alès

Het heeft de hele nacht geregend. Om 8:00 uur tijdens het ontbijt stond de TV aan. De weerman voorspelde niet veel goeds voor de regio. In ieder geval was het nog geen weer om op de fiets te stappen. Even de achterband vervangen, want die was na dik 2000 km redelijk versleten. Om 10:00 uur vroeg ik aan de eigenaar of het nog op zou houden met regenen. Hij pakte de computer erbij en het zou de hele dag blijven plenzen. Tsja... dan maar een dag in de regen fietsen. Ik had sowieso het plan om maar 114 km te fietsen tot St. Jean-du-Gard, aan het eind van de Cevennen. In de stromende regen begonnen aan de klim van de Col du Minier, 23 km naar een hoogte van 1264 meter. Geen lastige klim, maar door mistflarden en de regen natuurlijk geen zicht op het moois in de omgeving. Na de top van de Minier een korte afdaling, maar daarna ging het klimmen lekker door naar de Mont Aigoual (1567 meter). Daar moet ik een stempel halen en heb ik meteen maar gegeten in het restaurant. Helemaal verlaten, maar wel 2 Nederlandse toeristen. De afdaling was koud en mistig, maar af en toe voelde ik de warmte van de zon, die de mist en de regen probeerde te verdrijven. En warempel na 70 km hield het op met regenen en het was prachtig fietsen over de kleine verlaten weggetjes van de Corniche des Cèvennes. De afslagen naar mijn eindbestemming St. Jean-du-Gard waren niet te tellen, maar er volgden steeds prachtige omweggetjes over volslagen onbekende, maar soms zeer lastige cols en côtes. Wat te denken van de Col de Solpériere, Col de Faisses, Côte de Ste. Croix (waar nog een vosje voor mijn fiets wegsprong), de Col de l'Exil en de Col de St. Pierre. Uiteindelijk bereikte ik om 18:00 uur St. Jean-du-Gard. Onder de douche merkte ik dat ik (na mijn slaapzak) ook mijn buikje ben kwijtgeraakt. Morgen de etappe naar Bédoin (of Malaucène) aan de voet van de Mt. Ventoux

Afstand: 114 km

  • 08 Juli 2014 - 07:12

    Paul :

    Ha René,
    Slecht weer hoort er ook zo af en toe bij, maar vandaag is het misschien weer droog.
    Daar geniet je dan weer dubbel zoveel van.
    Een beetje minder buik is wel goed voor de kilo's. Omhoog scheelt het weer enkele minuten per dag, mooi meegenomen.
    Succes op weg naar de Reus. geniet ervan!

  • 08 Juli 2014 - 08:48

    Liliane:

    Moedig van je om in de regen weer verder te gaan aan je reis en zowaar, zon na 70 km! Gelukkig hoef je niet op zoek naar een nieuw buikje! Een mooie dag gewenst. De hoeveelste keer wordt het op de Ventoux?

  • 08 Juli 2014 - 09:02

    Cecilia:

    Goed morgen Rene.

    Ja, en nu regent het bij ons , zo'n lange bui. Maar respect hoor , en je ziet wel na regen komt altijd weer die ZON . En dat je misschien graag van je buikje af wil ,wil niet zeggen dat je dan zo'n eind moet gaan fietsen!!!!!! . Maar nu kan er wel misschien EEN chocolademousse meer van af ..
    Succes en ga zo door, en geniet er van . ( ook van je platte buikje want die zit er misschien zo weer aan )( grapje )

  • 08 Juli 2014 - 10:33

    Marion:

    Anna mabsouta gidden. Mattr ktier bess bahadeen el chams gamiela. Bokra joom tanie. Anna arfa, enta kauwi auwi we gebbl "mon ventoux" helwa. Rene, ahsrob ketier we akl kwyes. yella, yella . colle henna mabsoetien.
    Enta tahben! kol chocolademousse! Asshoufak bocra. Salaaaaaaaaaaaaaaam.

  • 08 Juli 2014 - 11:32

    Marion:

    Rene, ik zal er een prijsvraag van maken. Als je dit vertaald hebt, voor je het einde bereikt bied ik aan om de volgende keer de bezemwagen te rijden. Hoef je je geen zorgen meer te maken over je bagage op de fiets, bakkerijtjes die wel of niet open zijn, slaapzakken die vallen, chocolademoussejes die wel of niet op voorraad zijn, een hotelletje of toch de tent, etc, etc. Iets voor Ad en Mini misschien???????????? Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 746
Totaal aantal bezoekers 63516

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: