Chaux-Neuve - Champagney - Reisverslag uit Champagney, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Chaux-Neuve - Champagney - Reisverslag uit Champagney, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Chaux-Neuve - Champagney

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

18 Juli 2014 | Frankrijk, Champagney

Wat een leuke kleine camping was dat in Chatel Blanc. Één nadeel. Hij lag 4 kilometer buiten de route en 's morgens moest ik beginnen met een zeer steile klim. Een dagje fietsen in de Jura. Raar... Ik zag weinig fietsers de hele dag. Of eigenlijk toch niet raar, want onderweg zag ik dat het 38 graden was. Koeien lagen gegroepeerd in de schaduw onder een boom. Boeren waren bezig om het gras te maaien en binnen te halen. Petje op tegen de gloeiende zon. Een eenzame fietser die zonodig dit patroon moest doorbreken. Ik fiets door de hitte mijn etappe naar Champagney en ruik onderweg de zoete lucht van gemaaid gras. Het valt niet altijd mee. Het gaat steeds op en af. Dorpje in dorpje uit. Ik maak steeds meer gebruik van de plaatselijke pompen om mijn bidons te vullen met water "potable" of "non potable" (drinkbaar of niet), het maakt me in deze hitte eigenlijk niet zoveel uit. Ik trap door maar soms schiet het niet op. Elke afdaling is meegenomen om vandaag aan de kilometers te komen. Twee cola's en een stempel in L'Isle-sur-le-Doubs en ineens was de moraal weer goed. Ineens kreeg ik er weer zin in om nog eens een trap extra te doen. Smalle (zelfs een stukje onverharde) weggetjes maakten het allemaal leuk. Extra leuk was de ontmoeting met Mat, Tijs en Paul. Zij zouden mij het laatste stuk naar de camping begeleiden. En daar staan Cily, Koen en Nellie te wachten. Na vier weken zie ik ze weer terug. Wat een fijn weerzien.
Het restaurant was al gereserveerd, we konden zo aanschuiven. Mij restten nog twee dagen.

Afstand: 189 kilometer

  • 20 Juli 2014 - 09:23

    Marion:

    Weer een lange dag en die hitte maakt het er allemaal nog een stukje erger. Maar zoals je al schrijft; er is altijd wel iets wat je weer moraal geeft. Nog 2 dagen en de tour zit erop. Heeft de appelmoes plaats gemaakt voor de chocolademoussejes? Succes met de ballonnetjes!

  • 20 Juli 2014 - 09:42

    Guido:

    Hallo Rene,

    Gisteravond jou alvast telefonisch gefeliciteerd. Want gisteren had je al nummer 101 te pakken. Vanmiddag is het dan zover. Nog 120 kilometers en 4 cols en dan heb je een onvoorstelbare prestatie geleverd. Veel succes de laatste kilometers. We zijn supertrots en blij dat je morgen weer gezond en wel terug bent in Oploo. Tot morgen.

  • 20 Juli 2014 - 11:38

    Cor En Ans:

    Hé René,

    Wat een super prestatie!! Onze felicitaties én diep respect, man!
    We hebben je , weliswaar op papier, gevolgd via je leuke verslagen, en zo je wel en wee meebeleefd!
    Succes met de laatste etappe, goede thuisreis en rust lekker uit,
    Groeten
    Cor en Ans

  • 20 Juli 2014 - 11:56

    Peter:

    Ha René,
    Fijn om te lezen dat het toch weer beter gaat en dat je Cily en Koen weer terugziet. Ik zit nu aan de andere kant van Frankrijk ( recht oversteken naar het westen) en ik wens je veel plezier met de laatste etappes!

  • 20 Juli 2014 - 12:06

    Mat:

    Rene, nu ik deze reactie plaats ben jij bezig aan de laatste kilometers.
    Wat een "onmogelijke" te gekke prestatie heb jij geleverd.
    Gefeliciteerd van famille deux.

  • 20 Juli 2014 - 18:32

    Leo :

    Hoi René,
    Petje af , petje af, nog even voor de laatste kilometers onder deze omstandigheden.
    Wat zal het dadelijk raar zijn weer in een gewoon bed te slapen
    CU in Den Bosch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 63676

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: