Ste. Marie-aux-Mines - Saverne - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Ste. Marie-aux-Mines - Saverne - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Ste. Marie-aux-Mines - Saverne

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

20 Juli 2014 | Frankrijk, Saverne

Precies om 17.00 uur klonk op het stationsplein van Saverne een doffe knal. Ik had de 100-colstocht voltooid en mocht van het 'ontvangstcomité' (Cily, Koen, Nellie, Paul en broer Jos) een fles champagne ontkurken. Ik neem de felicitaties in ontvangst en heel snel flitsen flarden van de tocht door me heen. Dippen kwamen voorbij, momenten dat ik er even helemaal doorheen zat en verlangde naar de comfortabele bank thuis. Ook flitsten er weer die onvergetelijke hoogtepunten door me heen, momenten dat ik niet verlangde naar die comfortabele bank thuis.
Net zoals in de Tour de France was mijn laatste etappe ook niet erg ingewikkeld. Paul en ik begonnen 's morgens aan de laatste 120 kilometer om 9.30 uur. Het was weer droog na een onweersbui in de vroege ochtend. Om het stadje Ste. Marie-aux-Mines uit te komen moest er nog een serieuze col worden bedwongen. De col de Ste. Marie, die toch een aantal kilometer à 10 % omhoog kruipt, was nog een lastig obstakel. Daarna over mooie rustige weggetjes naar de laatste col hoger dan 1000 meter, de col de la Charbonniere. Hoewel, op het colsbord stond 960 meter. Dat was jammer want ik had me verheugd op deze foto. Maar de top van deze col lag 1 kilometer eerder op een hoogte van 1019 meter. De laatste stempel op de route moest gehaald worden op een bergje met een ... wat was het...een klooster: Mont Ste-Odile.
Daarna moesten nog even de regenjasjes aan. Maar na een uurtje werd het weer droog en konden Paul en ik beginnen aan de twee laatste beklimmingen van de 100-colstocht: de col du Schanz over een smal bospaadje naar een ongekende hoogte van 447 meter, maar toch nog even lastig voor de benen. De laatste cote, de Cote des Croix, stelde niet veel meer voor. In dit Duits aanziende gebied was even daarvoor de route door het dorpje Reinhardsmunster veel lastiger. De laatste 5 kilometer kreeg ik cadeau. Gelukkig, zeg ik nu, ligt Saverne in een dal. Afdalen dus naar de champagne op het stationsplein in Saverne.

Afstand : 127 kilometer

  • 21 Juli 2014 - 15:17

    M.schmeink:

    Vanuit Sardinië feliciteren wij jou en zijn trots op je, René!
    Liefs Mj, Gerard, Loek, Marieke

  • 21 Juli 2014 - 15:45

    Joan:

    Van harte gefeliciteerd met deze unieke prestatie.
    Prachtig dat je dit doel gerealiseerd hebt.


  • 21 Juli 2014 - 15:55

    Inge:

    Van harte gefeliciteerd René met deze topprestatie! Een diepe buiging. Ondertussen ben je alweer thuis en wie weet zit je al te genieten op die comfortabele bank. Verheug me er op je weer te zien!

  • 21 Juli 2014 - 16:06

    Ben Vos:

    Ongelofelijke prestatie! Genoten van je verslagen. Ben benieuwd naar alle verhalen die nog niet in de reisverlagen zijn opgenomen. Tot snel!

  • 21 Juli 2014 - 16:52

    Gerard Kuijpers:

    Rene van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie
    Grad na ruben

  • 21 Juli 2014 - 16:55

    Marion:

    Mabrouk! Congratulations! Van harte gefeliciteerd! Wat kun je nog meer zeggen na zo'n prestatie. Ik heb je op de "fiets" gevolgd. De verslagen waren fantastisch. Net of we met je meereden in deze prachtige 106 cols tocht. Van het natuurschoon tot aan de chocolademoussejes. Van de "dippen" en de glorieuze momenten. Ben benieuwd naar al je verhalen. En of je de prijsvraag opgelost hebt?? We skypen sooooooooooooooon.

  • 21 Juli 2014 - 19:23

    Peter:

    Proficiat René met de verwezenlijking van je droom. Ik neem daar mijn pet voor af en heb erg genoten van je verslag! Je schrijft erg leuk over je belevenissen op deze enorme tocht!
    Groetjes vanuit La Maison Neuve (boven Chatellerault)

  • 21 Juli 2014 - 23:43

    Els En Gérard:

    Wat een avontuur dat steeds interessant bleef om al lezend te volgen. We hebben het al vaker gezegd: dit is niet alleen een sportieve prestatie maar zoveel meer. Onder andere de schrijfstijl die ons steeds deed uitkijken naar het vervolg. En tussen de regels door de euforie en de dip, waar bidons en chocolade mousse regelmatig soelaas konden bieden. De overnachtingen op grote hoogte en ook onder een luifel. .... Nu je eigen bed en morgen het welkom bij van Lanschot.... Geniet van het "gewone" leven dat nu weer bijzonder is. We vinden je een kei !

  • 22 Juli 2014 - 00:07

    Roland En Marja Kuijpers:

    Geweldig gedaan ! Volgend jaar weer een keer ? Of was dit 'once in a life-time ' ?
    We horen graag je ervaringen nog een van mond-tot-mond dus deze afspraak maken we nog wel !
    Proficiat en geniet nu nog even van een verdiende rust ! Au revoir !

  • 22 Juli 2014 - 14:04

    Els En Leon Heuvelmans:

    René, wat een geweldige prestatie! Proficiat! We zien je binnenkort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 63514

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: