De middag voor de start - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu De middag voor de start - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu

De middag voor de start

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

19 Juni 2018 | Noorwegen, Honningsvåg

De meeste reacties op mijn voornemen om deze tocht te fietsen waren "wat fantastisch dat je dit gaat doen". Maar ook reacties van "dat kan toch niet: 7000 km in een maand. Dat is met een auto al veel". Enfin, na een maandenlange voorbereiding zit ik nu met 40 andere fietsers in de bus van Alta naar de Noordkaap. Over 10 uur, om middernacht, gaat de tocht dan eindelijk beginnen. Over de route hoefde ik me in de voorbereiding geen zorgen te maken. Die staat vast. Maar andere zaken (stroom voor de Garmin/telefoon/lamp, sterke tassen, etc.) kostten veel uitzoekwerk. Natuurlijk kreeg de fiets een extra beurt. Mike Jansen heeft hem opgeknapt en vakkundig ingepakt voor de vliegreis. Op Schiphol, uitgezwaaid door Cily en Paul, trof ik de andere Nederlandse deelnemer. De vrije dag in Alta zijn we veel samen opgetrokken en hebben we onze fietservaringen uitgewisseld. Maar om 00:01 uur, na een gezamenlijk diner en de groepsfoto, ben ik een maand op mezelf aangewezen. Slaap- en eetgelegenheden moeten onderweg worden gezocht. De dagafstand mag je zelf bepalen. Het is immers een 'selfsupporting' gebeuren. Ik ben heel benieuwd hoe het is om dagafstanden van 300 km te fietsen. Dat gaan we vanaf morgen ervaren in een tocht door 14 landen.

• 19 Juni 2018 - 15:41

Nellie:

Wat zal je blij zijn dat het bijna zo ver is en dat je eindelijk de fiets op kan. Want dát is waar je voor gaat!
    Ik wens je heel veel succes, niet te veel ontberingen en vooral heel veel plezier. We gaan je volgen.

groetjes,
    Nellie

• 19 Juni 2018 - 21:43

Inge:

Nou René, daar ga je dan bijna. De tocht der tochten op de fiets. Niet door 11 steden, maar door veertien landen. Dan stelt die andere tocht der tochten eigenlijk toch niet zo heel veel voor

• 20 Juni 2018 - 07:35

Ton Galiart:

Hoi Rene,

Je VanLanschot supporters volgen je op de voet ( figuurlijk dan.. ).

Grt. Ton Galiart

• 20 Juni 2018 - 15:37