Op zoek naar eten en een slaapplek - Reisverslag uit Kaukonen, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu Op zoek naar eten en een slaapplek - Reisverslag uit Kaukonen, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Op zoek naar eten en een slaapplek

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

21 Juni 2018 | Finland, Kaukonen

Om stipt 7:00 uur zat ik op de fiets. Toen ik opstond en het gordijn van de hut op de camping opentrok, zag ik een vos voor mijn raam, maar vooral regen. Heel veel regen. Dat was voorspeld en daar kwam ik niet onderuit. Natuurlijk zag ik niet veel fietsers op de route. Het was 40 km naar de Finse grens. Bij het eerste café in Finland zag ik 3 bepakte fietsen staan. Binnen zaten de andere Nederlandse deelnemer en 2 andere. Over een uurtje wordt het droog, werd gezegd. Dat klopte, maar de eerste kilometers na het restaurant waren ijskoud. Daarna vooral veel rustige wegen met weinig verkeer door bosrijk gebied met veel meren. Op een gegeven moment kreeg ik honger. De omelet in het Finse restaurant had zijn werk goed gedaan maar was uitgewerkt. Ik besloot om de eerste de beste eetgelegenheid binnen te stappen. Maar er kwam niks meer. Wel 2 gesloten gelegenheden maar dat bood niet veel soelaas. Ik speurde naar borden die een restaurant aankondigden. Ah, eindelijk zag ik in de verte een bord met een mes en vork. Toen ik dichterbij kwam, zag ik ook de tekst. Nog 31 kilometer. Dus nog even doortrappen.
Toen de zoektocht naar een slaapplaats. En daarbij had ik geluk. In het dorp Kaukonen vroeg ik twee wandelaars naar een camping. Die was er niet. Maar ik werd naar een kunstenaar gebracht waar ik werd ontvangen met koffie en chocoladerepen. Hij zat in de organisatie van het Stiltefestival (Hiljaisuus-festivaali). Dat was hier 2 weken geleden. Mijn tentje staat nu in zijn achtertuin.

Kautokeino - Kaukonen 254 kilometer

  • 21 Juni 2018 - 21:44

    Peter:

    Ha René,
    Niks vervelenders dan wanneer de hongerklop toeslaat en je in zo'n onherbergzaam gebied rijdt (ik heb even op Google Streetview gekeken en zag dat het er erg verlaten uitziet daar). Hopelijk kun je morgen wat voorraad inslaan zodat je niet zonder komt te zitten. Aan werken kom ik bijna niet toe, ik word steeds naar de tracking site getrokken om te zien waar je bent! Erg leuk om te zien!
    Op naar mooier weer!

    Groetjes,
    Peter

  • 21 Juni 2018 - 21:50

    Ben :

    .. en nog energie over om een stukkie te schrijven.
    Avontuur!

  • 21 Juni 2018 - 22:10

    Frank:

    Hai René,
    Land nr. 2 op de teller, sjiek zeg! Maar hadden ze die eettentjes niet even kunnen opengooien voor jullie...
    Hoe is het land, en de weg? Leuk om nu en dan je collega's van de reis te treffen. Hopelijk morgen minder bar en boos onderweg. Succes en fijne tocht morgen!
    groetjes Frank



  • 23 Juni 2018 - 20:03

    Binka :

    Wat super om te lezen dat het allemaal best wel redelijk haar.... Hopelijk ben je deze dagen ook weer veel km's verder bent gekomen....... Succes verder

  • 24 Juni 2018 - 09:48

    Gerry Van Der Wijst:

    Hallo Rene
    Ik heb je verslag gevonden en ben nu al onder de indruk ik wens je veel plezier en zal aan je denken als ik langs de zuid-willemsvaart fiets naar Den-Bosch . geniet ervan en we zien elkaar wel weer.

    Met vriendelijke groet Gerry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 63512

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: