Quite some miles - Reisverslag uit Kittilä, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu Quite some miles - Reisverslag uit Kittilä, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Quite some miles

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

21 Juni 2019 | Finland, Kittilä

"No cycling weather!" Dat was de eerste rake opmerking van een Finse dame op leeftijd toen ze, samen met 'n ander oudje en ik, van 'n restaurantje de stromende regen in stapte. Onder 'n afdakje vroeg een van de twee: "Where are you going?" "To Spain", zei ik. "Quite some miles" was 't rake antwoord waarmee ze voor de tweede maal de spijker op de kop sloeg.
Tja 't regende vandaag voortdurend maar dat vond ik gek genoeg niet zo erg. Het was er niet koud bij. En door de voortdurende klimmetjes bleef je toch op temperatuur. Onderweg trof ik een paar. Een Japanse dame en 'n Franse heer die samen NCTR doen. Op 't vlakke zie ik de Franse heer vaak op kop. De Japanse dame sluit het treintje. Ik mag niet aansluiten. Dat is tegen de regels van dit gebeuren. In een van de vele klimmetjes laat ik ze achter mij. Ik zie ze pas weer terug in Kittilä waar we bij toeval aan het zoeken waren. Ik naar eten want 'n camping had ik al gevonden.Zij waren op zoek naar 'n onderkomen en gingen mee naar de camping.

Kautokeino - Kittilä 231,7 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 63503

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: