32 km Lopen - Reisverslag uit Vilkaviškis, Litouwen van René Rutten - WaarBenJij.nu 32 km Lopen - Reisverslag uit Vilkaviškis, Litouwen van René Rutten - WaarBenJij.nu

32 km Lopen

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

29 Juni 2019 | Litouwen, Vilkaviškis

Het was bar en boos. Vanaf het huisje was het onverhard. Naar de grens naar Litouwen zo'n 12 km. Na de grens ging dat nog zo'n 40 km door. In de sporadische dorpjes was 't even asfalt.
Hé, in de eindeloze verte zag ik iemand lopen met 'n fiets. Het was Tom (nr. 77) uit Canada. Zijn fiets voortploeterend door het grind. Ik had hem voor het laatst gezien in 't restaurantje na de Finse grens. "Gaat het?"vroeg ik. "Ik ben door al mijn bandjes heen. Zo vaak lek gereden." "En wat ga je doen?"vroeg ik. "32 km lopen", zei ie. "Naar 't volgende stadje om nieuwe bandjes te kopen." Een verdwaalde automobilist probeerde hij aan te houden, maar allen reden door. Hoewel 't eigenlijk niet mag gaf ik hem 'n binnenbandje. Ik had nog geen lekke band gehad. Ik fietste door. Op de tracking-site zag ik dat hij weer fietste. Gelukkig. Ik zie hem vast nog terug.
Mentaal was het niet mijn goede dag. De gravel en de eindeloos rechte en slechte wegen door Litouwen maakt het niet fijn fietsen hier.
Morgen naar Polen. Daar gaat 't vast beter.

Tervete - Vilkaviskis 258,6 km.

• 29 Juni 2019 - 19:55

Els En Gérard:

He wat een zware dag op deze manier. Wel tof dat je Tom kon helpen. Fijn om morgen naar Polen te fietsen.
    Groetjes uit tropisch Tilburg. Wij vandaag met de Panningse vrienden gefietst door de Ooij, en wel aan jou gedacht.

• 30 Juni 2019 - 05:14

Cees (Le Paradis):

Oeps , das heftig om zo te moeten ploeteren. Succes maar weer met de volgende etappe.

• 30 Juni 2019 - 08:09

Roland:

Respect voor jou op deze tocht met hobbel de bobbel en het grind .
    En succes Rene met de kilometers die nog komen !
    Groetjes uit Helmond

• 30 Juni 2019 - 19:04

Frank:

Ha René, nog even en dan ga je toch de eerste heuvels en middenbergen van Centraal-Europa in. Kun je dat vlakke Balticum eindelijk achter je laten. Fantastisch hoe je gaat!

• 30 Juni 2019 - 19:03

Ingrid:

Hoi Rene,

We volgen je elke dag....met vreselijk veel ontzag! Maar jij kan dit..in Polen zijn de wegen beter..weet ik,
    dank zij EU...dus hou vol man! Je bent al bijna op de helft...en je hebt nu een goed stuur dus wat kan er fout gaan? Je hebt voor hetere vuren gestaan!!
    Wij waren vandaag in Rotjeknor {brunch op de euromast..toerist in eigen land} en op een terras hoorde ik een leuke uitspraak... van een rotterdammer op zijn rotterdams..."hij is zo zuinig, als hij huilt, jankt hij maar uit 1 oog"
    en ook nog wat grappigs, { ff wat anders dan die fietsverhalen} onze dochter moest gisteren naar Barneveld, maar vertrouwd 100% op de tomtom, ziet ze ineens dat ze bijna bij Schiphol is...oh..Barneveld is toch in Gelderland? Bleek de straatnaam ook in Duivendrecht te zijn....
    dus Rene vertrouw je tomtom nooit voor 100%!
    Heel veel sterkte op deze barre tocht, je kunt het, al doe je het maar voor ons...wij zijn in gedachten bij je!
    vergeet niet te genieten van het mooie landschap! Dobre!
    Lieve groet, Ingrid ( van Ben)

• 01 Juli 2019 - 18:30

Mat:

He Rene. Ontzettend goed op weg. Zojuist hebben we zelf ook nog even gefietst met ons cluppie. Maar liefst 48 km. Wat een contrast met waar jij mee bezig bent. We hebben het veel over je monstertocht.
    Als je zo doorgaat zit je over enkele dagen al over de helft en dan telt het weer af zullen we maar zeggen.
    We hopen je in Tarifa te kunnen begroeten.
    Allerbeste groeten en veel succes uit Oploo met je uitdaging en natuurlijk ook veel succes gewenst namens "De zatte zadels".

• 01 Juli 2019 - 19:31

Paul En Nellie:

hoi René,
    Wat een verhaal zeg, ploeteren door onherbergzame gebieden. En dan ook nog iemand hulp kunnen bieden is natuurlijk wel mooi, dat heb je later misschien zelf ook wel eens nodig.
    Maar wat ben je al ver gevorderd, bijna op de helft, niet te geloven. We zagen dat het vandaag goed opschoot, dat is wel fijn. We wensen je nog vele mooie dagen op een hopelijk lekker zittend zadel. Paul en Nellie.