Net gehaald - Reisverslag uit Séez, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Net gehaald - Reisverslag uit Séez, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Net gehaald

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

09 Juli 2019 | Frankrijk, Séez

Dat was wat je noemt 'n pittig dagje op de fiets. Het streven was om vandaag het dertiende land binnen te fietsen. Over de grenscol, de Col du Petit St. Bernard, naar Frankrijk. Bij mooi weer heb je daar 'n prachtig uitzicht op de Mont Blanc. Toen ik om 20:00 uur de grens zag verschijnen was 't bewolkt met 'n stevige tegenwind op de col. Ik vond 'n herberg 500 meter Frankrijk in. Mijn doel was bereikt, maar daar moest heel wat klimwerk voor verzet worden. Vanuit beginplaats Crevacuore constant berg op berg af totdat ik uiteindelijk het Aosta-dal infietste. Vijftig kilometer wind in de rug naar Aosta, waar in feite 't klimwerk naar de grenscol begint. Eerst geleidelijk, dan met veel haarspeldbochten naar La Thuile, 't laatste dorpje voor de top. Daarna nog 11 km flink omhoog. Met name de bagage maakt 't zwaar denk ik.
Morgenvroeg als ik wakker word is het misschien helder en zie ik de Mont Blanc alsnog.

Crevacuore - Col du Petit St. Bernard 176 km.

  • 10 Juli 2019 - 07:26

    Flip De Stikker:

    Zo meid, jij doet ook lekker waar je zin in hebt!!

  • 10 Juli 2019 - 14:29

    Mat:

    Als ik dit schrijf zie ik je de Telegraph opklauteren en denk dan aan de Marmotte.
    Niet normaal wat je aan het doen bent nu ook nog met al die hoogtemeters. Heel veel succes en over een paar dagen weer wat vlakker langs de kust. Het is natuurlijk nog een ontzettend eind naar de finish in Tarifa maar we hopen hier allemaal dat je het haalt.
    Houdoe.

  • 11 Juli 2019 - 07:42

    Annelies (Le Paradis):

    Welkom (terug) in La Douce France! Dit keer niet wandelend met je gezin, maar in je eentje op de fiets. We volgen je vanuit Le Paradis, en wensen je veel succes tijdens het vervolg van je tocht!

  • 11 Juli 2019 - 12:36

    Roel Van Oorsouw:

    Hoi René,

    Ik schakel nu pas in, maar wat ben je al ver, en wat een vette foto's.
    Vandaag zelf 70 km gefietst, maar dat is dus peanuts bij wat jij hier aan het doen bent. Wat een epische tocht, Respect!
    Keep on going!!

    Groet, Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 63663

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: