Lieve mensen - Reisverslag uit Chorges, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Lieve mensen - Reisverslag uit Chorges, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Lieve mensen

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

11 Juli 2019 | Frankrijk, Chorges

Dat was nog eens 'n ontbijtbuffet. Geen Frans petit-dejeunertje maar een buffet met alles erop en eraan. Weer kwam ik daardoor niet erg vroeg op gang. Ook door die Duitse fietser die met een groep aan het fietsen was in de Alpen en ook al aan 't ontbijt zat. We vertelden over elkaars tochten en dat ik bijna door mijn binnenbandjes heen was. Toen ik eindelijk wegfietste stopte de Duitse renner me nog snel 'n binnenbandje toe.
De Galibier is mooi en erg rustig als je vroeg begint. Je hoort de marmotten fluiten. Na 2 1/2 uur was ik boven. Daar trof ik een Engelse renner die er professioneel uitzag en ik vroeg of hij 'n drukpomp bij zich had voor wat extra bars in mijn bandjes. Hij was erg behulpzaam en hield mijn fiets vast.
Daarna verder door de Alpen. Ik passeerde le Bourg-d'Oisans en de Col d'Ornon. Uiteindelijk belandde ik in de buurt van Gap in een bekend gebied. Een gebied waar we vroeger vaak op vakantie gingen met de vrienden. Col du Noyer, Ancelle, Col de Manse. Nostalgie ten voeten uit. Om daar 'n slaapplek te vinden, dat valt nog niet mee. Uiteindelijk belandde ik op een camping in Chorges. Toen ik de buurman vertelde dat ik mijn slaapzak voor 1 nacht naast zijn caravan uit ging stallen, bood hij meteen 'n tentje en een blikje Heineken aan. Lieve mensen vandaag.

Valloire - Chorges 184,9 km.


  • 13 Juli 2019 - 05:45

    Ron:

    Ik volg je vanui KRK Croatie René. Je bent
    een held. Geniet ervan. Wat een prestatie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 63532

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: