Montbrison - Neussargues - Reisverslag uit Neussargues-Moissac, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Montbrison - Neussargues - Reisverslag uit Neussargues-Moissac, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Montbrison - Neussargues

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

25 Juni 2014 | Frankrijk, Neussargues-Moissac

Ook vandaag beloofde het weer een zware dag te worden. Zo'n 170 km en 2700 hoogtemeters. Vroeg (7 uur) opgestaan en een bakker gezocht. Ook de collega-100-colsfietser was al op. Hij wilde vandaag la Chaise-Dieu bereiken. Ik wilde naar de camping in Neussargues. Tegen half negen namen we afscheid en ik fietste de route weer op... dacht ik. De klim naar de Col de la Croix de l'Homme Mort (de eerste col boven de 1000 meter) ging over een grote weg. Dat kon niet goed zijn. Nagevraagd bij een vroege fietser. Uiteindelijk toch het juiste klimmetje gevonden. Een smalle weg... eindeloos omhoog naar het kruis van de dode man. Dat was een mooi begin. De volgende mocht er ook zijn: de Col des Pradeaux. Daar op de top wilde ik doorfietsen, maar de Garmin waarschuwde dat ik niet de voor de hand liggende afdaling moest nemen. Nee natuurlijk niet. Het is de 100-colstocht en die vond op de col een piepklein weggetje naar beneden. Prachtige uitzichten, maar wel voortdurend oppassen voor de steile afdaling en scherpe bochten. Na de afdaling bereikte ik een supermarkt in Arlanc. Daarna door naar la Chaise-Dieu voor de stempel. Daar dacht ik dat ik mijn camping niet zou halen. Het was al half drie en ik moest nog dik 90 km. En de côtes die nog op het programma stonden, stonden garant voor toch een 2 uur klimwerk. De Côte de Jaladif en de Côte du Mirial zijn lastige gevallen/ kleine ongemakjes aan het einde van een lange, maar prachtige fietsdag. Om 19:00 uur bereik ik de camping. Bijna leeg dus de plaats mocht ik zelf uitzoeken. Met op de achtergrond een stromend riviertje en de bekende koebellen. Dat moet een rustige nacht worden.

Afstand: 174 km

  • 26 Juni 2014 - 00:13

    Paul En Nellie:

    Slaap lekker!

  • 26 Juni 2014 - 00:13

    Paul En Nellie:

    Slaap lekker!

  • 26 Juni 2014 - 06:49

    Els En Gérard:

    Wat een puzzel om goed uit te komen en vooral die afdaling leek flink steil.. Goed dat je de camping bereikt heb. Fijne dag vandaag.

  • 26 Juni 2014 - 09:05

    Marion:

    Er zijn vele wegen die leiden naar........ je eindbestemming. Je zult onderhand wel toe zijn aan een "kuitenknijper", of hebben ze die in Frankrijk niet. Laat je maar eens verwennen op de rustdag! Succes maar weer voor de volgende etappe

  • 26 Juni 2014 - 21:55

    Marjon:

    René, echt respect dat je dit elke dag volhoudt zonder rustdagen ertussen! Ik zou niet meer kunnen lopen laat staan fietsen na zo'n dagje als jij vandaag beschreef..
    Geniet ervan en zorg dat je goed blijft eten! (Ben soms toch een beetje bezorgd om je)

  • 27 Juni 2014 - 00:44

    Marie-José Schmeink:

    Hoi René,

    Zet hem op maar denk ook aan jezelf! Ik hoop dat je ook nog tijd hebt om te genieten onderweg :)
    Veel succes de komende dagen/maand! MJ

  • 27 Juni 2014 - 07:16

    Mat:

    Rene, ik volg je blog elke dag wat erg leuk is en vraag me af of je werkelijk in de "FLOW" komt. Overigens : vergeet je niet je pilsje of je wijntje te drinken want dat hoort er ook bij in Frankrijk.
    Heel veel succes en verstand uit en blik op oneindig.
    Succes.

  • 27 Juni 2014 - 09:44

    Marion:

    Wat lees ik nu?? Geen rustdagen gepland. Dit is onmenselijk. Zelfs de afgetrainde tour de France renners krijgen 1 dag rust per week. Rene, denk aan je gezondheid. Ieder mens heeft na zo'n inspanning minstens 1 dag per week rust nodig om op adem te komen. Je bent geen 20 meer. Ik ken je etappe schema niet maar ik vind dat je de nodige rustdagen moet inplannen. Dan maar een paar dagen later thuis. Het is niet iets wat je zomaar doet. Het is TOP sport en daar hoort ook rust bij. Sorry dat ik dit zo schrijf maar ik zit ver weg en leef erg met je mee. Begin me nu toch erg ongemakkelijk te voelen.

  • 27 Juni 2014 - 10:38

    Gerben:

    De eerste 1000 km's zitten erop en de Pyreneeen naderen.We blijven jou volgen en ik veel succes net de cols.

  • 27 Juni 2014 - 15:53

    Tante Corrie:

    Hoi Rene,ik vind het geweldig.Blijf je volgen!Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 63804

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: