Kaukonen - Ranua - Reisverslag uit Ranua, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu Kaukonen - Ranua - Reisverslag uit Ranua, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Kaukonen - Ranua

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juni 2018 | Finland, Ranua

Redelijk geslapen in het tentje. De muggen bleven op afstand. Het was de bedoeling om vroeg weg te fietsen. Half 5 op. Alles weer netjes op de fiets en een ontbijtje in de al warme ochtendzon. Het was een lange weg, de doorgaande route naar Rovaniemi. Aanvankelijk stond er 130 km naar die stad. Elke 10 km een nieuw bord en uiteindelijk om 11:00 uur moest ik nog 10 km. Onderweg was ik Johan en een Italiaan al gepasseerd. In Rovaniemi liep de route langs een groot winkelcentrum. Daar zaten uiteindelijk 3 andere fietsers. In de supermarkt werd ik nog herkend. Of ik de Northcape-Tarifa Bike Adventure aan het fietsen was. Ik kreeg een hand en hij wenste me succes. In Rovaniemi begon het te regenen. Eerst een beetje, daarna heel erg hard. De tegenwind maakte het ook niet prettig. Een mooie route bij mooi weer, maar niet bij zo'n regen en tegenwind. Nergens een overdekte schuilplaats om even bij te komen. Uiteindelijk wel een bushokje. Daar werd ik nog gefilmd door de organisatie. Toen ik daar zat kwam Johan, de andere Nederlander, daar voorbij. We zagen een bord met een camping op 60 km in Ranua. Daar boekten Johan en ik een super-de-luxe appartement op een camping. Met sauna, zoals dat in Finland hoort natuurlijk. En omdat we te vroeg wegfietsen morgen voor het ontbijt, kregen we een paar sandwiches mee naar de kamers.
Ik heb betere en leukere fietstochten gefietst.

Afstand: 263 kilometer

  • 22 Juni 2018 - 21:24

    Gerard Verbaarschot:

    Goed bezig, René!
    Beheerst, op schema, regen en wind trotserend en toch al heel ver...
    Wellicht ga je morgen wat meer genieten in Finland met wat minder tegenkracht...
    Zet 'm op! Heel veel succes!

    Gerard

  • 22 Juni 2018 - 22:09

    Paul:

    Hoi René,
    Ja, ja, iedere dag is weer een verrassing, zon, regen en nu dan toch maar mooi een heerlijk appartement, met bed, sauna, sandwiches en waarschijnlijk wel iets te drinken. Dik verdiend allemaal. En die tegenwind went ook wel weer...hoop ik voor je.
    Geniet van de nachtrust en morgen vroeg weer op. Helsinki komt al dichterbij en daarmee ook de iets hogere temperaturen.
    Groet en succes. Nellie en Paul.


  • 23 Juni 2018 - 07:02

    Els En Gérard:

    Dat een barre tocht toch weer verrassingen heeft, zoals de begroeting in de supermarkt en het vooruitzicht van slapen in een appartement. Zo weer wat opwarmen. Het is wat Paul zegt, je gaat richting de warmte. We wensen je een fijne fietsdag vandaag.

    Groetjes Els en Gérard

  • 23 Juni 2018 - 07:02

    Jos Rutten:

    René, na regen komt zonneschijn, letterlijk en figuurlijk. Succes verder!

  • 23 Juni 2018 - 07:58

    Martin Esser:

    Beste Rene, lees en zie dat je mijn collega Johan Kooistra ook al een beetje hebt leren kennen. Topprestatie van iedereen, maar volg vooral de Nederlanders. Heel veel succes.

  • 23 Juni 2018 - 09:20

    Marion :

    hi grote broer, er zijn altijd lichtpuntjes aan het einde van de tunnel. laat je niet gek maken door moeder natuur. Die doet zijn werk zoals jij dat nu ook doet. Denk aan de fantastische dagen die nog gaan komen. ik wens je weer veel succes de komende dagen.

  • 23 Juni 2018 - 19:08

    Joan:

    Hoi René, veel succes. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Ge bint natuurlijik nie wies, mar zo te zien ziede nie de enigste :-). Heel veel succes!

  • 23 Juni 2018 - 19:27

    Mat Kuijpers:

    Rene...onwaarschijnlijk wat jullie presteren en heel leuk om te volgen. Het houdt ons echt bezig.
    Veel succes hopelijk met goed weer en wat wind in de rug.
    Wij van de marmotte-club hebben vandaag een flinke tocht gemaakt maar evengoed nog niet de helft van wat jullie doen per dag.
    Hou het heel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 63515

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: