De pijp aan Maarten of nog niet? - Reisverslag uit Randivälja, Estland van René Rutten - WaarBenJij.nu De pijp aan Maarten of nog niet? - Reisverslag uit Randivälja, Estland van René Rutten - WaarBenJij.nu

De pijp aan Maarten of nog niet?

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

27 Juni 2018 | Estland, Randivälja

De dag begon zo mooi, voor mij tenminste. Johan had problemen met zijn fiets en moest naar een fietsenmaker. Na een geweldig ontbijtbuffet zat ik om een uur of negen op de fiets. Goed uitgerust. Tallinn uit fietsen was geen groot probleem. Daarna mooie fietspaden langs grote wegen. Weer eindeloos lang. Supermarkten zijn hier lang niet zo zeldzaam als in Finland. Flink inkopen en veel chocola vooral. Het werd heet in Estland. Het landschap waar ik door fietste lijkt een beetje Nederlands. Weien.
Maar de kwaaltjes begonnen toch weer de kop op te steken. Met name het rechter achterwerk is pijnlijk. De tube van de apotheek doet nog niet zijn werk. Even een tukje gedaan in een bushokje en toen kwam de aangekondigde gravelstrook. 20 km echt lelijke grote stenen en geen pad waar je overheen kon fietsen. In de eerste 7 km reed ik 4 keer lek. Dat was erg frustrerend en de eerste gedachten om te stoppen kwamen op. De kwaaltjes en de niet fantastische route spelen dan door je hoofd. Ik besloot mijn laatste binnenbandje erop te leggen en terug te lopen naar een verharde afslag. Ja, die waren er ook. Al lopend kwam ik Johan tegen. Ik nam weer afscheid en vertelde hem het voornemen om te stoppen. Slaap er nog een nachtje over, zei hij. En nou zit ik weer in een fantastische kamer met een uiterst vriendelijke gastvrouw, die nog zo laat een dinertje in elkaar knutselde. Toch nog maar een nachtje slapen en morgen naar Riga, maar eerst nog een paar bandjes plakken.

Tallinn - Randivälja 160 kilometer

  • 28 Juni 2018 - 16:32

    Binka :

    Ja kan me voorstellen dat je dan denkt..... Tot hier en niet niet verder..... Je lichaam niet ideaal momenteel, de wegen niet oké..... Ik hoop dat je door kunt zetten....... Succes en hopelijk lezen we gauw dat de wegen weer beter zijn en je lijf wat meer mee werkt ......

  • 28 Juni 2018 - 16:44

    Els En Gérard:

    Zo begrijpelijk deze gedachten. En de combinatie van factoren die tegenwerken. Een nachtje erover slapen is in alle gevallen ongeacht wat je besluit goed. Je kent vooral de wegen van 100 cols en andere routes in het zuiden. Misschien fijn om daar naar uit te kijken. We duimen.
    Groetjes Els en Gérard

  • 28 Juni 2018 - 17:01

    Marie-josé :

    Hou je taai René. Hebben ze geen anti lek spray voor je banden? Logisch dat er een dip komt maar je kunt het dat weet ik zeker. Goed dat je je rust pakt!!

  • 29 Juni 2018 - 08:43

    Ron:

    Hoi Rene, wat je ook doet. Het is goed. We leven met je mee. Ben zelf net terug van een tripje naar Spanje Estepona. Wel met het vliegtuig ;) Net iets dichterbij dan jou beoogde eindstation. Het is er echt warm al. Je kun er even rutig paar dagen over nadenken hoor. Het moet wel leuk blijven. Wat je ook doet of besluit. We zijn allemaal reuze trots op je. Greetz

  • 29 Juni 2018 - 19:06

    Mat:

    Dag Rene,
    Ik begreep dat je ging stoppen i.v.m. teveel klachten aan het achterwerk en de knie. Het zal niet meevallen. Het fietsen is waarschijnlijk niet om te doen in deze situatie maar stoppen is ook normaal bij jou geen optie. Ik kan me voorstellen dat je "droom" enigzins uit elkaar spat maar er zijn nog zoveel uitdagingen. We hebben erg genoten van het volgen van je geweldige tocht door Noorwegen, Finland, Estland en een stukje Litouwen. Tot snel en een goede thuisreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 63530

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: