Einde oefening helaas - Reisverslag uit Riga, Letland van René Rutten - WaarBenJij.nu Einde oefening helaas - Reisverslag uit Riga, Letland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Einde oefening helaas

Door: René Rutten.

Blijf op de hoogte en volg René

28 Juni 2018 | Letland, Riga

Gisteravond net na de heerlijke kippensoep en het geweldige toetje, zie ik in de verte Russell, de optimistische Schot het terrein van mijn B&B op fietsen. Een innige begroeting volgt. Ook hij krijgt om 22.00 uur nog zijn kippensoep en we delen het huisje voor de nacht. Voordat ik ga slapen moet ik eerst nog een paar binnenbandjes repareren. Het ontbijt wordt de volgende dag pas om 9.00 uur geserveerd, maar voor ons maakt de gastvrouw een uitzondering. Ze zet het ontbijt klaar in de koelkast en wij kunnen vertrekken wanneer we willen. Russell was blij met mijn aanwezigheid, want zijn navigatiesystemen waren uitgevallen. Hij kon mij volgen op weg naar Riga. Nog een 200 kilometer. Maar al snel bleek dat mijn tempo bij lange na niet meer voldeed om die dag Riga te bereiken. Knie en de open wond op het achterwerk zorgden voor een voortdurende pijn bij elke trap. Ik stapte af en gaf Russell een aantal grotere plaatsen op de route zodat ie zelf op zijn tempo naar Riga kon fietsen. De route volgde trouwens grotendeels een hele drukke weg met een half metertje voor fietsers. Het zware vrachtverkeer scheurde rakelings langs. Ik zag Russell in de verte verdwijnen. In Salacgriva ging het echt niet meer. Ik heb me daar bij Andy afgemeld voor de tocht. Na 2000 kilometer in ruim een week.
Wachtend op de bus naar Riga werd ik aangesproken door een Lets echtpaar. Geïnteresseerd naar de fietstocht en bezorgd om mijn kwalen. Zij zorgden ervoor dat de fiets mee in de bus kon naar Riga. De vrouw regelde in de bus mijn terugreis met de fiets van Riga naar Nederland en aangekomen in Riga werd ook nog een onderkomen geregeld. Ik trakteerde ze op een eten in een restaurantje in Riga en 's avonds zijn we nog naar het oude centrum van Riga gelopen. Morgenvroeg komt hij (Janosz) om 8.40 naar mijn hotel om mij uit te zwaaien naar Nederland.

  • 30 Juni 2018 - 10:55

    Binka :

    Oh wat zonde, maar wat niet gaat dat gaat niet........... Succes met wat je in de toekomst nog gaat fietsen........ Evengoed trots op jou

  • 30 Juni 2018 - 12:02

    Ben:

    Jammer René !
    Gelukkig toch nog een prachtig avontuur van 2000 km en een hoop leuke mensen ontmoet.
    Dat het zo moet eindigen is natuurlijk niet leuk. Maar het was tenslotte een avontuur en een avontuur is pas een avontuur als de voorspelbaarheid te wensen overlaat.
    Spreken snel een keer af!
    Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1109
Totaal aantal bezoekers 63512

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: