Pico Veleta - Reisverslag uit Alhama de Granada, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu Pico Veleta - Reisverslag uit Alhama de Granada, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu

Pico Veleta

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juli 2019 | Spanje, Alhama de Granada

Van verschillende bronnen hoorde ik dat de Pico Veleta goed te fietsen is. Weliswaar lang (40 km) maar geleidelijk. Vol goede moed begon ik om 7 uur aan de klim. Geen verkeer op dat moment en hoe hoger ik kwam, des te smaller werd 't weggetje. Prachtige uitzichten en kuddes schapen en koeien die op grote hoogte de auto's vervangen. Mooi is dat. Maar het hield maar niet op. Geen moment kregen de benen rust. De laatste kilometer was 't pad onbegaanbaar en was lopen de enige optie. Onderweg kwam ik de Griek, Tom en 't Frans-Japanse echtpaar tegen. Ik moest nog ...km klimmen, zij waren al boven geweest. Om 11 uur was ik boven. Daarna 'n lange afdaling, deels over dezelfde weg. Daarna door 't snikhete Spanje, langs Granada, naar 't zuiden. Op een gegeven moment wilden mijn benen rust. Daarom al gestopt na 132 km in Alhama de Granada. Morgen ga ik Tarifa nog niet halen, want er zijn nog 300 km te gaan.

La Guerra (Pico Veleta) - Alhama de Granada 132 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 63646

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: