Astaffort - Arthez-de-Béarn - Reisverslag uit Arthez-de-Béarn, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Astaffort - Arthez-de-Béarn - Reisverslag uit Arthez-de-Béarn, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Astaffort - Arthez-de-Béarn

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

28 Juni 2014 | Frankrijk, Arthez-de-Béarn

Ook nu weer een buitje in de nacht. Wat heb ik geluk dat het overdag zo'n heerlijk fietsweer is. Het was weer zo'n dag als gisteren. Volgens de route een traject zonder cols, wél een aantal côtes uiteraard. Maar voordat de eerste côte zich aandiende, had ik al honderden onverwachte hoogtemeters gemaakt. Prachtige kleine weggetjes die naar een gehucht klimmen, maar daarna net zo snel weer het dal induiken. Dat is niet goed voor de benen, maar ze werken vandaag weer prima mee. Ik geef ze ook genoeg voeding en vocht. Dat is weer niet aan te slepen. Gelukkig kom ik onderweg genoeg (hele) grote supermarchés tegen. Melk en jus, wat kan dat lekker zijn. De tijd vliegt, lang niet alle kerken in de dorpen die ik passeer hebben een klok, maar ik schrik als het ergens in een dorp al 17:00 uur is. Dat wordt weer een latertje. Zeker als er dan een stevige tegenwind opsteekt. Nog 2 côtes tot Arthez-de-Béarn. Er pakken zich donkere wolken samen, maar het blijft zo goed als droog. Als ik om 19:15 uur de camping opdraai, waarschuwt de eigenaresse voor een naderend onweer. Als ik wil, kan ik schuilen onder een afdak. Een Franse familie zet onder het afdak de tentjes op en nodigt mij uit om hetzelfde te doen. De familie gaat daar koken en ik ga er bij zitten met het overgebleven brood en beleg. Ik krijg een heerlijk flesje witbier en ik had juist nog 4 bakjes chocolademousse als dessert. Een klein ongemak diende zich aan bij het opzetten van de tent. Onderweg ben ik mijn slaapzak verloren. Gelukkig lig ik warm onder het afdak. Morgenvroeg maar even een andere kopen. In Pau zijn de winkels waarschijnlijk open. Morgen dus geen fietsdag, maar een rustdag hier in Arthez-de-Béarn, in de aanloop naar de eerste Pyreneeëncols.

Afstand: 167 km

  • 29 Juni 2014 - 16:28

    Mat:

    Rene,
    Sebastiaan Langeveld is zojuist op een mooie solomanier nederlands kampioen geworden.
    Ik heb nog een kwisvraag voor je.
    In welk hooggebergte zit jou naam verweven.
    Juist Ja. De PyRENEeën. Dat kan geen toeval zijn. Dat moet een voorteken zijn voor een prachtige nieuwe fietsweek voor jou en geniet van je welverdiende rustdag.

  • 29 Juni 2014 - 16:34

    Marion:

    Goed dat je een rustdag inpland. Kun je een paar mooie fotos maken van je kuiten en benen want die wil ik wel eens zien na zo'n zware week. En nu op naar de, Mat zei het al, Py Reneen. Geniet van de rustdag

  • 29 Juni 2014 - 16:55

    Paul:

    Hallo René,
    De rugzak verloren is wel een nare gewaarwording als je op de plek van bestemming aankomt. Mar ja, je hebt voor hetere vuren gestaan de afgelopen dagen. Fijn dat je in alle rust een nieuwe kan kopen, een rustdag is daar zeer geschikt voor. Hier is het nu vreselijk slecht weer, met windstoten, buien en gerommel in de lucht. Dus maar het NK wielrennen gekeken, Seb. Langeveld is kampioen geworden, solo naar de meet. Hij reed overigens maar 18 km solo, jij al meer dan 1100??????? Fijne dag verder en geniet morgen van de vergezichten.

  • 29 Juni 2014 - 17:08

    Wim:

    Hoi Rene,
    Vergeleken met jouw is die Langeveld wel een beetje een watje hoor.
    Ik heb met veel plezier jouw verslagen gelezen en ik zal je zeker blijven volgen de komende tijd.
    Petje af voor wat je presteert, veel succes en vergeet niet om er vooral erg van te genieten.
    Groeten Wim en Maria

  • 29 Juni 2014 - 20:05

    Gerard L:

    Hoi Renée
    Mooie verslagen, zet um op.

  • 30 Juni 2014 - 00:34

    Cecilia.:

    Dag Rene.
    Terwijl jij op de fiets door prachtige natuur fietst wat volgens mij al een reden is om het vol te houden zeker als je er even door zit . Mag ik jou vertellen dat wij van morgen verblijdt zijn door en met een ontmoeting van de LINDEPIJLSTAART, ja een prachtige vlinder . Dat noemen wij dan een gelukpareltje , en die pareltjes zal jij nog op vele momenten tegenkomen....................
    Zo en nu eerst een rustdag en dan op naar de Pyreneeën , voor wie weet die andere "zweetpareltjes" !!!.
    Groet uit een heerlijk stil dorp , Oranje heeft gewonnen, en alweer een nieuwe dag begonnen...........

  • 30 Juni 2014 - 12:46

    USOJDP:

    Rene,
    Petje af hoor! Ik lees met spanning de verbazingwekkend leuk geschreven updates! Ik zie hier een mooie carriere in het verschiet!

    We slaan hiet voor als je terug komt vast sjocoladepuddinkjes in, je bent zometeen niet anders meer gewend....

    ;-)

    Zet m op!

    Groet,
    Jeroen

  • 30 Juni 2014 - 14:03

    Wilfried:

    Dag Rene,
    Toen ik van je fietstocht door Frankrijk vernam was ik eerst even jaloers. Bewondering kreeg echter snel de overhand. Vier weken elke dag 150 km. Niet zomaar 150 km, nee ook nog eens meer dan 2000 hm per dag. Hier is lef voor nodig.
    Goed om te lezen dat je na een zware dag goed hersteld.
    Succes,
    Wilfried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 63669

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: