Arrens - Arreau - Reisverslag uit Arreau, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Arrens - Arreau - Reisverslag uit Arreau, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Arrens - Arreau

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

02 Juli 2014 | Frankrijk, Arreau

'Elk voordeel heb z'n nadeel'. Het voordeel vannacht was het heerlijke bed. Het nadeel is dat het weer licht wordt. Als de vogeltjes voor je raam beginnen te fluiten en de koeien hun concert weer aanvangen, dan weet je dat de iPhone-wekker ook niet lang meer op zich laat wachten. Om 7:15 uur was het zover. Snel alles op orde maken want om 8:00 uur stond het ontbijt klaar, een Frans ontbijtje met zelfgemaakte rijstepap en cakes....dat dan weer wel. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik tegen deze dag opzie. De Tourmalet (nr. 2 op de lijst) en de Aspin. Tourreuzen met een historie. Het thuisfront wist er nog fijntjes aan toe te voegen dat er vóór de Tourmalet nog een fijne reus lag te wachten: de Col des Bordères. Daar had ik niet op gerekend. En ook de 15 km vals plat naar Luz-St.Sauveur aan de voet van de Tourmalet bleken extra hoogtemeters. Toch ging het niet slecht. Om 11:30 uur was ik in Luz. Bij een supermarkt uiteraard weer de chocoladebakjes en een liter fris gekocht. (Je kunt mijn route ook volgen door in prullenbakken van supermarchés naar minstens 2 bakjes chocolade te zoeken).
De Tourmalet bleek tenminste een gelijkmatige klim...weliswaar 17 km à gemiddeld 8%, maar je weet waar je aan toe bent. Een prachtige zonnige klim die me wel bleek te liggen. Om 14:00 uur was ik boven. Daar hing een stevige mist en op de top trof ik ook de Duitse fietsgroep weer. De eerste 5 km in zeer dichte mist achter een auto aan gestayerd. Daarna klaarde het op. In het dal (Ste. Marie-de-Campan) was het weer een feest van herkenning. Hier stonden Cily en ik in een ver verleden ook eens op een camping tijdens een fietsvakantie. Voor nostalgie even geen tijd want in Ste. Marie kondigt de volgende klim zich al aan: de Col d'Aspin, ook welbekend uit de Tour. Die begint redelijk vlak, maar uiteindelijk kwamen de wegenbouwers weer niet uit en moesten ze zich letterlijk in allerlei bochten wringen om de top te halen. Na de top volgde een heerlijke afdaling naar het gezellige Arreau, waar ik weer in een hotel overnacht vanwege de aangekondigde regen in de nacht.

Afstand: 102 km.

  • 03 Juli 2014 - 16:11

    Liliane:

    Ik vind je verslagen erg leuk, René, had ik dat al gezegd? En als je vertelt, waar je vroeger met Cily bent geweest, ben ik niet alleen trots op jouw, mijn zwager, maar ook reuze trots op Cily die dat vroeger ook gefietst heeft! Veel succes weer en geniet ervan!

  • 03 Juli 2014 - 16:20

    Nellie:

    En zo kan het toch soms ook weer meevallen. Knap hoor, al die beklimmingen! Uit mijn beperkte ervaring -van lang geleden- weet ik dat met bagage fietsen in een klim je het gevoel geeft dat er iemand aan je fiets staat te trekken... Maar die chocolademousse werkt volgens mij als een speer. Heb je de appelmoes afgezworen?
    Op de foto's van gisteren zie ik dat je weer in het bezit bent van een slaapzak. Heb je hem al uitgeprobeerd?

  • 03 Juli 2014 - 23:23

    Loet:

    Hoi Rene,
    Ik hoorde vandaag dat je onderweg wss. Mooi avontuur en mooie verhalen.
    Geniet er van!
    Loet.

  • 03 Juli 2014 - 23:25

    Inge:

    Echt René: diep respect. Fantastisch om je verslagen te lezen. Vind het ook zo knap dat je dit iedere dag op kunt brengen. Je bent al bijna twee weken onderweg. Wat gaat het snel. Rest mij nog een: go René go te schrijven. Het liefst had ik het op de straat geschreven in van die hele grote letters. Helaas gaat dat niet lukken, maar met een beetje fantasie kom je een heel eind. Succes!

  • 04 Juli 2014 - 07:06

    Gérard:

    Hoi René,
    Wat een onderneming en het fietsplezier straalt af van je mooie dagelijkse (!) verslagen. Leuk dat er af en toe het stukje nostalgie is samen met Cily. Iedere dag toch weer pen en papier, en natuurlijk de foto's die ons mee laten kijken hoe mooi het is. Succes vandaag.

  • 04 Juli 2014 - 07:48

    Mat:

    Mooie foto's Rene. Zaterdag begint ook de Tour maar eigenlijk zijn dat maar beginnelingen als we jou tochtje met bepakking en eigen verzorging ermee vergelijken.
    En bijna op de helft alweer. Ga zo door en ge zult "chocoladetaartjes" eten.
    Wij gaan vandaag ook naar Frankrijk maar dan naar Arras bij Lille waar een popfestival is.

    Succes en tot ziens.

  • 04 Juli 2014 - 14:39

    Marion:

    Die wegenbouwers kennen we hier ook! Erg lastig om er over heen te fietsen en slecht voor de fietsbanden.
    Hoeveel lekke banden heb je trouwens gehad? En die chocalademousse fabrikant maakt overuren! Moet je de volgende keer maar als sponsor vragen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1136
Totaal aantal bezoekers 63545

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: