NorthCape Tarifa Bike Adventure - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu NorthCape Tarifa Bike Adventure - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu

NorthCape Tarifa Bike Adventure

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

12 Juni 2018 | Noorwegen, Honningsvåg

Een fietstocht van het meest noordelijke puntje van Europa naar het meest zuidelijke puntje. Deze fietstocht doet 14 landen aan. Het startschot klinkt op 20 juni 00.01 uur als het op de Noordkaap nog mooi licht is. Van de Noordkaap door Noorwegen en Finland naar Helsinki. Daar maakt de tocht een oversteek naar Talinn. Door de drie Baltische staten (Estland, Letland en Litouwen), via Polen en Tsjechië naar Zuidoost Duitsland. Daarna via Oostenrijk, Zwitserland en Italië, dwars door de Alpen naar Nice. Van Nice langs de Côte d' Azur naar Andorra. Het veertiende en laatste land is Spanje.
Van de Noordkaap naar Tarifa, dat is na de 100 Cols-tocht een nieuwe uitdaging. De regels zijn simpel. Van 40 deelnemers uit alle werelddelen wordt op dinsdagavond 19 juni om 23.45 een groepsfoto gemaakt. Als om 1 minuut over 12 het startschot klinkt, gaat ieder zijn eigen gang. Misschien zijn er deelnemers die na de foto direct het bed weer induiken. Ik ben van plan om te profiteren van de middernachtzon en meteen richting Helsinki te koersen. Alleen de route staat vast. De rest, slapen, eten en drinken moet je zelf regelen. Hulp van buitenaf is niet toegestaan. 7300 kilometer met 80.000 hoogtemeters. Ik heb daar dertig dagen vrij voor gekregen. Een mooie uitdaging.... Alle deelnemers zijn te volgen via "live tracking" op de site www.northcape-tarifa.com
Als ik naast fietsen, slapen, eten en drinken nog tijd over heb, zal ik op deze blog een dagboekje bij gaan houden.

  • 12 Juni 2018 - 19:49

    Paul:

    Hallo René,
    een ei waar je al lang op zit te broeden om het uiteindelijk toch op 20 juni te gaan leggen.
    Als je zo constant bent als onze nieuwe kip ( iedere dag weer een ei ) dan gaat het lukken.
    Zij eet de hele dag graan, groenafval grid en drinkt daarnaast enorme hoeveelheden water.
    Dat is iets wat je niet moet vergeten, Maar daarnaast mag je ook de wijn en het biertje niet vergeten, essentieel voor een geslaagde tocht. Dit keer lukt het niet om met je mee te fietsen, maar in gedachten zal ik bij je zijn ( klinkt mooi hè ), maar ik weet niet of het helpt. Gezond blijven is het devies. Zet hem op, eeuwige roem en het respect van het "Krankstel" liggen nu al op de loer. Groet,

    Paul

  • 13 Juni 2018 - 04:50

    Els En Gérard:

    Hoi René, Wat een avontuur, en nu al acclimatiseren natuurlijk. Heel veel succes en vooral ook genieten.

    Groetjes en Gérard

  • 13 Juni 2018 - 04:52

    Els En Gérard:

    Groetjes Els en Gérard

  • 13 Juni 2018 - 10:02

    Liliane Norg:

    Lieve zwager,

    Menno en ik wensen je een prachtige tocht, heel veel succes, mooie hoogtepunten en diepe dalen, maar dan in letterlijke zin, om na de top heerlijk naar beneden te glijden!
    En verder sluit ik me geheel aan bij de mooie woorden van Paul (behalve het meefietsen dan ;) )

    Succes!

    Menno en Liliane

  • 13 Juni 2018 - 11:19

    Marie-José Schmeink:

    Respect, respect, respect!
    Wat een fantastisch avontuur!
    Zet hem op en ik hoop echt dat je het gaat redden. ook hoop ik dat je tussen alle kilometers door nog kunt genieten van de omgeving. Wie weet spotten we elkaar nog in Zuid-Frankrijk of Noord Spanje.
    We gaan je volgen! Veel liefs en veel plezier, groeten, Gerard en Marie-José

  • 17 Juni 2018 - 10:56

    Peter:

    Ha René,

    Nog een paar nachtjes slapen en dan bij de middernachtzon van start gaan: een mooi vooruitzicht en ik kijk nu al uit naar je mooie verslagen (daar heb ik de vorige keer bij de 100 cols erg van genoten!). Van lange schemeringen in het noorden naar steeds kortere en de keuken van 14 verschillende landen. Enfin, ik wens je heel erg veel plezier en succes op deze droomtocht!

  • 17 Juni 2018 - 21:02

    Ben Vos:

    Succes Rene!!

  • 19 Juni 2018 - 19:27

    Guido Rutten:

    Nog 3 uurtjes René. Veel succes en geniet van de 14 landen. Take the long way home. Tot later.

  • 19 Juni 2018 - 21:25

    Mat Kuijpers:

    Rene...Zet hem op en dan bedoel ik niet de Grunder. Heel veel succes en geniet van deze geweldige uitdaging.

  • 20 Juni 2018 - 07:56

    Binka :

    Gaafffffff ik hoop dat de tocht je gaat lukken ik wens je dat veel plezier kracht en geluk in toe........ Ben op dit moment zelf in Finland maar niet op zo'n sportieve manier als jij......
    Je kant het succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 63519

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: