Rustdag - Reisverslag uit Arthez-de-Béarn, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Arthez-de-Béarn, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

29 Juni 2014 | Frankrijk, Arthez-de-Béarn

Goed geslapen onder het afdak in een lange broek en trainingsvest. Voordeel van zo'n stenen vloer onder een afdak is dat je in ieder geval waterpas ligt. Het blijft maar regenen. De hele morgen. De Franse familie is aan het inpakken. Zij vertrekken naar zonniger oorden. Toch zijn de voorspellingen niet slecht. Vanaf vanmiddag keert de zon terug en voor de Pyreneeënweek blijft dat ook zo. De bakker was open voor brood, maar die verkoopt geen slaapzakken. De eigenaresse van de camping bood een lakenpakket aan voor de komende nacht. Houd ik nog even in overweging. De (afgelegde) route er nog eens bij gepakt. Ik heb in 7 fietsdagen 69 van de 188 officiële beklimmingen (cols en côtes) afgelegd. Morgen komt de eerste col uit de top-10 om de hoek kijken, de Col de Burdincurutcheta, in Frans Baskenland.

Net op het moment dat ik me een beetje eenzaam begin te voelen, komt de eigenaresse van de camping aanlopen met een nieuwe campinggaste. Een vrouw uit München die de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella in etappes aflegt. Ze loopt een maand, vliegt dan terug naar München en een maand later pakt ze de route weer op. Ik had goed gezelschap aan deze pelgrim. De hele middag gebuurt, samen voetbal gekeken (NL-MEX 2-1) en daarna naar de pizzeria (ja alweer). Ze zei dat ze altijd vroeg vertrok en ik vroeg of ze me dan ook wakker wou maken voor de eerste Pyreneeënetappe.

• 30 Juni 2014 - 21:09

Marion:

Geen foto's van je kuiten? Dan maar na de Pyreneeen. Zien ze er nog afgetrainder uit. Hoorde dat het vandaag een fantastische fietsdag is geweest. Heeft die Pelgrim je toch goed gedaan.