Culoz - Chaux-Neuve - Reisverslag uit Chaux-Neuve, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Culoz - Chaux-Neuve - Reisverslag uit Chaux-Neuve, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Culoz - Chaux-Neuve

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

18 Juli 2014 | Frankrijk, Chaux-Neuve

Oei dat wordt een zware dag. Ruim 150 kilometers en 3500 hoogtemeters. En de laatste col uit de top 10 stond meteen vanaf de camping op het programma. De Col du Grand Colombier, nummer 6 op de lijst. Fris begonnen Mat en ik aan de col. Nog even toch nog een laatste blik op de gletsjers van de Alpen. Twee uur klimmen. Om 10:00 uur waren we boven. Wat waren de uitzichten weer mooi, boven op de col. Daarna scheidden onze wegen. Mat terug naar de camping, ik moest verder... Nog ruim 130 kilometers. We zouden elkaar weer treffen ergens onderweg of later in de middag op de camping. Het werd later, het asfalt knetterde onder mijn bandjes. Af en toe moest ik van de fiets om bij een lokale pomp water te tappen. Dat is ook de charme van het fietsen in Frankrijk. Songieu, Hotonnes, le Grand Abergement. Gehuchtjes in de Jura waar eigenlijk niets te beleven valt, maar die zo mooi passen in het landschap van bos en weilanden. De Col de Berentin en de Col de la Croix de la Serra, onbekende cols tot gisteren, want gisteren kwam de Tour de France in tegengestelde richting over deze weg. De kerk van Miribel... ik herkende hem van t.v. gisteren in de bar van de camping. Ik kreeg er zelfs een beetje extra moraal van, dacht ik. Maar ik voel wel dat het steeds moeilijker gaat. De laatste dagen van deze tocht vloeien de krachten langzaam weg. Maar van alle kanten word ik ondersteund. Natuurlijk al twee dagen door Mat en Tijs van het Krankstel, maar op de camping in Chatelblanc werd ik opgewacht door Erna, Marcel, Wouter en Dirk, de buren uit Oploo. Het werd een leuke avond in het restaurant van de Auberge van de camping. Nog een flesje wijn dan maar, natuurlijk want het zit er bijna op: deze onvergetelijke tocht.

Afstand: 156 kilometer

• 18 Juli 2014 - 19:30

Marion:

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar wat moet jij een goed gevoel hebben over deze tocht. En wat heb je veel gezien. Nog 2 dagen en dan zit het er echt op. De bergen worden minder zwaar maar ik kan me voorstellen dat je benen het goed vinden zo. Doe het rustig aan en met de steun van Ad en Mini kan het niet meer stuk. Tot merge!

• 19 Juli 2014 - 18:10

Marcel:

Hoi, het was gezellig op de camping Le Castelblanc. René, je zag er moe en afgetraind uit, maar ook zeer voldaan over de prestatie die je tot nu toe al geleverd hebt! En terecht! Wat een monstertocht. Nu dat we zelf weer een paar dagen door het mooie Frankrijk rijden, beseffen we het weer des te meer; er is hier geen meter weg die vlak is! Morgen je laatste dag!!! Geniet ervan en tot in Plô!
    Groetjes Marcel, Erna, Wouter en Dirk

• 19 Juli 2014 - 23:01

Astrid Lenkens:

Hoi Rene,

met bewondering hebben we je reisverslagen gelezen. Geniet van je laatste dag en geniet van alle mooie herinneringen aan deze bijzondere reis. Groetjes Johnny en Astrid.

• 19 Juli 2014 - 23:28

Cecilia.:

Dag Rene.

Dank je wel dat wij een stukje met jou over die 100 cols en 88 côtes, mee mochten fietsen via jou mooie reisverslagen.
    Prachtig verwoord, en zo geschreven alsof we achterop de pakkendragers zaten. ( kan natuurlijk niet op zo'n dun fiets ). maar het was een hele klus , maar je hebt hem geklaard. Een droom is uit gekomen. Het mooiste van deze reis is dat je vele prachtige " PARELS " herinneringen bij elkaar hebt gefietst . heel veel DANK. Tot kiek ergens in Plô.