Thônes - Culoz - Reisverslag uit Culoz, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Thônes - Culoz - Reisverslag uit Culoz, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Thônes - Culoz

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

16 Juli 2014 | Frankrijk, Culoz

Over veel zaken heb ik al de loftrompet gestoken: de route, de natuur, mijn benen, de gastvrijheid van de Fransen. Nu is mijn achterwerk aan de beurt. Ook dat verdient een veer. Ruim 3500 km al op een niet al te comfortabele zetel over Franse paadjes die niet allemaal even glad geasfalteerd zijn. Ga er maar aanstaan als achterwerk. Al in de eerste week voelde het niet goed. In mijn eerste hotel op de Col de Soulor in de Pyreneeën zag ik in een spiegel dat het achterwerk bont en blauw zag. In een Franse Pharmacie de volgende dag duidelijk proberen te maken wat mijn probleem was. Ik was aan het fietsen (maakte daarbij een overbodige draaiende beweging met mijn handen) en wees daarna naar mijn achterwerk "J'ai un peu... " stamelde ik. "Irrité?" zei de vrouw achter de balie. Dat was precies het woord dat ik zocht in deze winkel, maar niet kon vinden. De tube die ik meekreeg doet wonderwel zijn werk. Geen last meer. En vandaag heeft Mat een nieuw zadel gemonteerd zodat de laatste 4 dagen comfortabel gefietst kunnen worden. Vandaag dus de Alpen uitgefietst, voor het eerst zonder bagage en met begeleiding van Tijs en Mat van 't Krankstel. Achteromkijkend zag ik de Alpengletsjers, waar ik gisteren nog langs fietste, langzaam verdwijnen en de bossen en weilanden van de Jura steeds dichter naderen. Ik wilde vandaag Culoz bereiken aan de voet van de Grand Colombier. Dat was nog geen 100 km en toen ik om 13:00 uur samen met Tijs Rumily binnenfietste voor een stempeltje moesten we nog maar 30 kilometer naar de camping. Maar de laatste col, Col de Clergeon was een ware beproeving. In de middaghitte voelde het als een echte buitencategorie col, al kwam die nooit boven de 10%. Toch kwamen we om een uur of 4 aan op de camping in Culoz.

Afstand: 94 kilometer

  • 17 Juli 2014 - 00:03

    Cecilia.:

    Drie Plosé Jongens uut Plô samen an ut fietsen , over heuvels en prachtige landweggetjes.
    Kei môi um dat te lezen , geniet er samen van . En word niet een krakkemikkig stel, !!!!!!!! maar trotse rijders van 't KRANKSTEL uut PlÔ .
    Het gaat jullie goed , hou vol en veul succes .

  • 17 Juli 2014 - 00:06

    Els En Gérard:

    Tis miech get (in het Mestreechs). Die derrière moete goed onderhaauwe (zoals ze in Tilburg zeggen). Maar een nieuw zadel is geen overbodige actie. Op naar de Jura en wat er nog voor moois aankomt. Geniet van het gezelschap en succes.

  • 17 Juli 2014 - 00:31

    Peter:

    Zoals ik al eerder schreef, prik ik de eindpunten van elke dag in Google Maps. Elk pinnetje een andere kleur en een volgende letter (dat gaat vanzelf). Een heel indrukwekkende kaart wordt dat!
    Vandaag zette ik de Y bij Culoz en ik zag dat je morgen gewoon door kunt steken naar Saint-Point (van dag 3) en dan door naar Montbrison bijvoorbeeld ;-)
    Maar ja, dan ben je natuurlijk nooit op tijd terug bij het beginpunt en je hebt nog wat prachtetappes voor de boeg. Veel plezier met het Krankstel en op naar de Jura!

  • 17 Juli 2014 - 08:54

    Marion:

    Een nieuw zadel, geen bagage meer, 2 jongens die je vergezellen, de bergen minder hoog, een achterwerk dat weer goed functioneert. Wat wil je nog meer aan het einde van deze moeilijke maar prachtige fietstocht. En morgen nog een gezelschap uut Plo, die je op staan te wachten. Je gaat het zeker halen. Op naar de Jura.

  • 18 Juli 2014 - 08:40

    Marie-José Schmeink:

    He René, graag het merk van de tube! Veel plezier met de laatste etappe!

  • 18 Juli 2014 - 11:19

    Cily, Koen, Paul En Nellie:

    Heel veel succes en groetjes vanuit een zonovergoten Champagney. Tot vanavond!!!!

  • 18 Juli 2014 - 22:29

    Liliane:

    Geniet van het weerzien allemaal! Na al die dagen in je eentje fietsen (min of meer) is dit toch wel andere koek! Gezellig wat keuvelen over koetjes en kalfjes. Zet 'm op voor de laatste kilometers, die toch moeten voelen als een afdaling :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 63820

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: