Val d'Isère - Thônes - Reisverslag uit Thônes, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Val d'Isère - Thônes - Reisverslag uit Thônes, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Val d'Isère - Thônes

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

15 Juli 2014 | Frankrijk, Thônes

Kamperen is heerlijk, maar zo'n hotelletje in Val d'Isère is ook niet te versmaden. Gisteren een heerlijk bad en vanmorgen een zelfde ontbijt. En wat voor dag zou het worden. Het zonnetje scheen en ik begon met een lange afdaling naar Bourg-St.-Maurice. Daar begon de eerste serieuze uitdaging van de dag. Een van de mooiste klimmen in deze omgeving, de Col de Cormet de Roselend. Ik begon aan de klim met een groepje vrouwen uit de USA. De laatste fietste mijn tempo. Samen fietsten we omhoog. Ze vroeg naar het gewicht van mijn bagage. Ongeveer 15 kilo antwoordde ik. Oei, ik heb al moeite met mijn eigen gewicht. Tsja, zei ik een beetje ontactisch. Maar u weegt ook nogal wat. We bleven toch samen opfietsen op deze prachtige col, met weer schitterende uitzichten op de gletsjers van de hoge Alpen. Het dal in, want nog 3 cols moest ik op in de Alpen. De Col de Saisies, de Col des Aravis en de Col de la Croix Fry. De laatste voor de stempel. Ik merkte dat ik de Alpen uitfietste, want de cols werden steeds minder hoog. Minder fraai ook, want de uitzichten minder indrukwekkend de orkesten van de dieren verdwijnen. Sowieso geen marmotten meer hier, af en toe nog een koebel. Jammer, maar de Alpen moet ik verlaten. Ik heb hier natuurlijk het nodige afgezien, maar wat heb ik ook veel leuke dingen meegemaakt.
En ik zit hier niet meer alleen. In Thônes kreeg ik gezelschap van Mat en Tijs. Eindelijk weer eens tijd om te buurten over Plo. Ook dat heeft zijn charmes.

Afstand: 136 km

  • 16 Juli 2014 - 15:54

    Marion:

    Je benen zien er nog hetzelfde uit als op de vorige foto!!!! Geweldig dat je de Pyreneeen en de Alpen zo goed doorstaan hebt. Het zal wel niet altijd even gemakkelijk zijn geweest maar de herinneringen aan de prachtige natuur zul je niet snel vergeten. Op naar het beginpunt. Met die 2 van het krankstel moet dit vast en zeker lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 63820

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: