Briançon - Val d'Isère - Reisverslag uit Val-d'Isère, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Briançon - Val d'Isère - Reisverslag uit Val-d'Isère, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Briançon - Val d'Isère

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

14 Juli 2014 | Frankrijk, Val-d'Isère

Wat een onmogelijk goed adres, de Auberge de l'Impossible. Goed bed, zeer goed ontbijt. Een klein nadeel: de deuren voor dat ontbijt gingen pas om 8:00 uur open. Daardoor werd de nacht voor mij relatief 45 minuten verlengd maar de fietsdag met dezelfde tijd verkort. Ik kon pas om 8.45 uur aanvangen. En het zou niet misselijk worden vandaag. Ik zou de Fransen op hun nationale feestdag (quatorze juillet) eens verwennen op een heuse Alpenetappe. In de Tour de France ziet het dan zwart van de mensen, herinnerde ik mij van de tv-beelden. Op mijn route heb ik bijna niemand gezien. Af en toe een opgestoken duim van een collega-fietser, maar geen hordes volk op mijn route. Daar was ik blij om natuurlijk. Vanuit het hotel ging het een kilometer of 25 matig omhoog naar de Col du Lautaret. Halverwege die col bleef een auto langzaam naast mij rijden. Het waren de Fransen uit het hotel. We hadden net samen ontbeten en ze wensten mij een goede reis. Op de Col du Lautaret ging de route rechtsaf, naar de Col du Galibier. Ha, daar werd ik weer aangemoedigd door de marmotten die me toefloten. Deze aanmoedigingen hoorde ik liever dan het gedoe in de Tour. Afdalen....naar St. Michel-de-Maurienne en verder...natuurlijk niet via de drukke weg, maar via een toeristische côte (Aussois) naar de voet van de hoogste col van de 100-colstocht, de Col de l'Iseran (2770 m). In het dal, in het dorp Bonneval-sur-Arc, even met het thuisfront gebeld. Het was 17:00 uur en prachtig weer. Als ik deze col zou nemen, zou ik waarschijnlijk pas om 20:00 uur Val d'Isère bereiken. Alles was goed, de moraal, de benen...ik was in topvorm vandaag. Ik begon aan de klim. En wat is ie prachtig. Sneeuw, marmotten die ik moest ontwijken...maar hoe lang zou het duren? Tijd was even niet belangrijk. Genieten op deze col. Zelfs mijn benen kregen kippenvel. Oh, wat is het hier mooi. Fotomomenten genoeg maar ik moest nog afdalen. Uiteindelijk bereikte ik om 19:30 uur Val d'Isère. Na bijna 4000 hoogtemeters en 158 kilometers. Morgen mijn laatste fietsdag in de Alpen en mijn laatste fietsdag alleen. Want de volgende stop is volgens planning in Thones, het noorden van de Alpen. Als het goed is, zie ik daar op de camping Mat en Thijs Kuijpers. Vrienden van 't Krankstel.

Afstand: 158 km.

  • 15 Juli 2014 - 09:06

    Joan & Irmie:

    Hai coureur, leuk om de verslagen te lezen. Veel success met de rest van de tour. We blijven 'm volgen.


  • 15 Juli 2014 - 10:23

    Ton ( Collega ):

    Hoi René, geweldig wat je doet en hoe je het verwoordt. Jij bent ZELF buitencategorie!
    Tot volgende week.

  • 15 Juli 2014 - 17:15

    Marion:

    Wat een TOPdag weer. En dat je vrienden je zo verwennen! Dat is goed voor het moraal.
    Las dat Mat en Thijs appelmoes voor je mee hebben genomen. . Kan me geen dag herinneren dat je deze lekkernij niet hebt gegeten. Laat het je smaken! Tot morgen.

  • 15 Juli 2014 - 19:13

    Ger Schuur:

    Rene, wat een ijzingwekkende prestatie. Hoe kan het, dat je op één dag de col d'Iseran doet samen met nog een paar beklimmingen. Grandioos. Het eind is in zicht. Je gaat het absoluut halen! Petje af! Ger.

  • 15 Juli 2014 - 19:31

    Inge:

    Het einde is in zicht. Fijn dat er ook zo'n topdagen tussen zitten. Daar kun je dan wel weer even op teren. Onvoorstelbaar: je hebt het bijna geflikt, dat kunstje. Maar wel een kunstje met een grote K. Fijn dar Mat, Thijs en Paul je nog een stukje op je tocht vergezellen. Geniet er van!

  • 15 Juli 2014 - 19:40

    Jan En Marjan:

    Dag Rene het doet mij veel plezier om te lezen hoe je die cols verorbert, en dat je zoveel van de natuur
    geniet .
    Dit moet een teken zijn dat je je goed voeld.
    Ik ben er van overtuigt dat je nog hele fijne dagen gaat krijgen , me de jongens van het krankstel.
    Doe ze de groetjes, en nog veilige en fijne fiets kilometers .
    groeten
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 63802

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: