Mt. Ventoux - Reisverslag uit Sigottier, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Mt. Ventoux - Reisverslag uit Sigottier, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Mt. Ventoux

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

09 Juli 2014 | Frankrijk, Sigottier

Ik kwam langzaam op gang vanmorgen. Dat was niet erg, want vandaag stond er een ritje van 46 kilometer op het programma. Het goede nieuws is dat er van de 46 kilometer precies de helft in razende vaart afgedaald kon worden. Het slechte, of minder goede nieuws is dat de andere helft geklommen moet worden (à 9/10%). Ik sta aan de voet van Mt. Ventoux en besluit om er geen race van te maken, maar om 'doucement' omhoog te karren. Daar dachten andere klimmers anders over. In 'razende' vaart reden ze me voorbij. Voordat ik het in de gaten had, passeerden twee 100-colstricots me. Ik bleef achter een dame fietsen die behalve een renbroek niet veel om het lijf had. Ze ging te langzaam dus moest ik haar met een vaartje van 6 à 7 km/u passeren. Waarom doe je dit, want het vooruitzicht was niet goed. De top was door de mist niet zichtbaar en er stond stevige storm. Stom dat ik mijn handschoenen in de tent heb laten liggen, maar ja... in Bédoin bij mijn tentje was het 25 graden. Langzaam maar zeker naderde ik ná Chalet Reynard het monument voor Tommy Simpson. Hé, daar stonden de twee 100-colstruien foto's te maken. Ik stopte om te kijken of het pakje van Paul en Nellie er nog lag en vroeg aan de twee mannen of zij ook dé tocht aan het fietsen waren. Dat is net zoiets als vragen of deze weg naar de top van de Mt. Ventoux voert. Natuurlijk waren zij ook aan de tocht bezig, maar zij zouden er 3 jaar over doen. Het pakje was weg en de laatste kilometer naar de top was ijskoud en ik moest oppassen dat ik niet van de weg werd geblazen. Snel een stempel halen en in vliegende vaart terug naar Bédoin, waar iedereen gewoon in korte broek op een terrasje zat. Dat deed ik ook. Een Menu Vélo en daarna terug naar de camping voor onderhoud aan de fiets (remblokjes waren helemaal versleten)

Afstand: 46 km

  • 09 Juli 2014 - 21:08

    Els:

    René, leuk die reisverslagen! Wij zijn net weer terug uit Italië, dat was een leuke maar vermoeiende vakantie maar lang niet zo vermoeiend als jouw fietsavontuur! Zet hem op! Je bent over de helft. Vanavond lekker voetballen kijken zeker.

  • 09 Juli 2014 - 21:15

    Lidwine:

    Hey Rene, vanuut Plo en Nijmegen volgen we je op de voet. Wat een prestatie, ongelofelijk! Echt mooi om te lezen. Weer eens wat anders dan voetbal en rugby ;). Geniet ervan, onze bewondering heb je.
    Groeten, tante Tiny & ome Harry en Lidwine

  • 09 Juli 2014 - 22:12

    Inge:

    Zo! Die zit er op. Fijn. Wat jammer dat het pakketje van Nellie en Paul verdwenen was. Leek me fantastisch. Sowieso een mooi gebaar. Vrienden die met je meeleven en zo vooruit en met je mee denken. Koesteren zou ik zeggen. Ik hoop dat jij (en wij allemaal) vanavond dan maar een mooi cadeau krijgen, zodat zondag het hele land op zijn kop staat. Succes, René!

  • 09 Juli 2014 - 22:29

    Wim Cornelissen:

    Hoi Rene, Je weet dat ik graag voetbal kijk maar jouw tour de france volg ik ook met veel plezier.
    Prachtig om te lezen hoe je col na col kunt afstrepen van je lijst.
    Ik heb erg veel respect voor waar je mee bezig bent en voor de manier waarop je omschrijft wat je elke dag opnieuw meemaakt.
    Heel veel succes verder en geniet van elke dag die je daar mag fietsen.
    Groeten Wim.

  • 10 Juli 2014 - 00:22

    Nellie:

    Wat een spannende dag: jij op de Mont Ventoux (hij deed zijn naam weer eer aan), zou je onze steen vinden?, een overwinning in de Tour van Lars Boom, en dat terwijl we op dit moment naar de verlenging van Nederland-Argentinië zitten te kijken.
    Succes met het vervolg van deze uitdaging en ....blijf schrijven, prachtig!

  • 10 Juli 2014 - 10:36

    Ger:

    Rene,
    Na de teleurstellende voetbalavond ben ik blij dat ik je verslag van de Mont Ventoux kan lezen. Dat doet me echt goed.
    Hou vol man, en hou je remblokjes in de gaten: afdalen zonder remblokjes is als penalty schieten zonderTim Krul: levensgevaarlijk...
    Ger.

  • 10 Juli 2014 - 11:08

    Marion:

    Zo, die reus heb je ook te pakken. Proficiat! Hoop dat je verder genoten hebt van je rustdag. Je hebt er al 18 dagen fietsen opzitten. Nog 11 te gaan. Aftellen dus! Vandaag weer de nodige cote's. Maar in een mooie omgeving en hopelijk goed fietsweer zal dit best lukken.

  • 10 Juli 2014 - 20:03

    Mat:

    Een voordeel van de tour is dat deze wedstrijd niet door penanties beslist wordt.
    Rene, als je een steen moet zoeken op de mont ventoux lijkt me dat niet zo moeilijk.
    Vooral met beleid rustig doorgaan.
    Overmorgen is het alweer zaterdag en dan is het bijna de laatste week.
    Ik vraag me wel af of je nog wel kuint stoppen met fietsen aan het einde van deze tocht.
    Succes.

  • 10 Juli 2014 - 23:29

    Roland En Marja:

    Hoi Rene
    Zo , en nu op de top van de Mont Ventoux, dat is een speciaale klim. Wij hebben er ook eens
    gestaan . Ik heb bewondering voor iedereen die daar tegenop fietst !
    Leuk dat we je fietsavonturen kunnen volgen , jouw tour de France !!
    Succes en geniet van deze tocht Rene , groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 63792

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: