Valensole - Entrevaux - Reisverslag uit Entrevaux, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu Valensole - Entrevaux - Reisverslag uit Entrevaux, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

Valensole - Entrevaux

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

11 Juli 2014 | Frankrijk, Entrevaux

De Col du Buis (op km 2849 van het routeboek) aan het einde van deze rit zal me nog lang heugen. Hoewel aangekondigd als lastig met 2 uitroeptekens fietste ik er redelijk gemakkelijk tegenop. Ik zat me net te bedenken dat het toch vooral mentaal betreft, het hele wielrennen. Ik genoot van de uitzichten op de hoge Alpencols die ik niet eens zo heel ver al zag liggen. Ik fietste tegen een helling van 10% alsof ik met de buurtvereniging een rondje door de bossen fietste, bij wijze van spreken. Eerder op de dag had ik veel meer moeite met een onbeduidend niemendalletje, de Col de Siron. Daar zou onze buurt waarschijnlijk zo tegenop fietsen. Daar, op de Col de Siron, dacht ik dat het aan de hitte lag, en aan de vele kilometers die ik die morgen al geklommen had. Want vanaf de camping ging het steeds licht omhoog vanaf Moustiers-Ste.-Marie en de Gorges du Vendon naar Col d'Ayen. Maar op de Col du Buis waren de omstandigheden niet anders. Ik had zelfs veel meer kilometers in de benen. Als een bergkoning bereikte ik de top. In de afdaling sloeg het 'noodlot' toe. Ik reed voor lek, omdat de velgen zó heet waren geworden dat het bandje de pijp aan maarten gaf. Door die bandenwissel bereikte ik Entrevaux pas om 18:00 uur. Ik koos voor een hotelletje in het centrum omdat de camping heel ver uit het centrum lag en ver van de route die ik morgen moet fietsen. Morgen beginnen de Alpen met meteen een grote uitdaging, na de Ventoux en de Tourmalet, nr. 3 op de lijst: de Col de la Bonette (2715 m hoog)

Afstand: 140 km

  • 12 Juli 2014 - 22:29

    Marion:

    Het fietsen gaat steeds gemakkelijker lijkt het wel. Gisteren reed je nog door een zeepfabriek en vandaag heb je de bolletjestrui verovererd. Jammer van dat bandje maar op kleine ongemakjes was je toch voorbereid. De tocht heet toch: 100 cols, 88 cotes en andere ongemakjes!!
    Nu wordt het echt aftellen. 9.................

  • 13 Juli 2014 - 14:18

    Peter:

    Ah, Moustiers-Ste.-Marie! Met de ster die tussen de bergen boven het plaatsje hangt. Dat was een van de plekken waar ik in 1995 met Cycletours de tent had opgezet, na een prachtige 12-kilometerslange afdaling van de Gorges du Verdon die jij dus bent opgereden. Je hebt je vingers toch niet gebrand aan de velgen?
    Op naar de laatste week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 63805

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: