Liechtenstein - Reisverslag uit Hospental, Zwitserland van René Rutten - WaarBenJij.nu Liechtenstein - Reisverslag uit Hospental, Zwitserland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Liechtenstein

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

07 Juli 2019 | Zwitserland, Hospental

Dat was een bliksembezoek aan 't ministaatje Liechtenstein. In een klein uurtje het hele land verkend op de fiets. Ik heb mijn bezoek nog 5 minuten kunnen verlengen door mijn ketting te smeren. Nu weet ik al veel meer over 't vorstendom. De nummerplaten van de auto's zijn zwart en beginnen met FL. De vlag is iets met blauw/rood. En het ligt ingeklemd tussen de Rijn en een bergketen in 't oosten. En het is dus een vorstendom. Een vorst of vorstin, dat weet ik nog niet. Ik heb hem/haar niet ontmoet. De taal lijkt op 't Brabants want iedereen die je tegenkomt zegt "Morgu". Maar het is er prachtig fietsen. Een schitterend fietspad van 60 km. Langs de Rijn op 't grensgebied tussen Oostenrijk, Zwitserland en Liechtenstein.
In Zwitserland werd 't serieus. De eerste Alpencol: de Oberalppas. Alles bij elkaar toch 'n paar uurtjes ploeteren naar ruim 2000 m hoogte. Langs een spoorlijn die helemaal tot de top gaat. Dat had ook gekund: de fiets in de trein, haha. Na de Oberalppas 'n koude afdaling naar Hospental voor het hotel.

Hard (Bregenz) - Hospental 187,2 km

  • 07 Juli 2019 - 19:58

    Rik:

    Ik kijk iedere dag even hoever je bent en lees dan ook jouw reisverslagen. Mooi om te lezen dat het dit jaar veel beter gaat dan vorig jaar, je bent al ruim over de helft, maar het moeilijke gedeelte krijg je nu echter met de cols in Zwitserland en Frankrijk. Ik fiets graag maar dit zal ik je nooit nadoen met zo'n aantal kilometers per dag en deze bergen. Veel succes tijdens het vervolg van je rit.

  • 08 Juli 2019 - 10:03

    Inge:

    Zie dat je op dit moment langs de Italiaanse meren fietst. Prachtige omgeving, heerlijk eten. Hopelijk is het daar nog niet al te druk, zodat je lekker door kunt fietsen. Zet ‘m op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 63667

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: