Liechtenstein - Reisverslag uit Hospental, Zwitserland van René Rutten - WaarBenJij.nu Liechtenstein - Reisverslag uit Hospental, Zwitserland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Liechtenstein

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

07 Juli 2019 | Zwitserland, Hospental

Dat was een bliksembezoek aan 't ministaatje Liechtenstein. In een klein uurtje het hele land verkend op de fiets. Ik heb mijn bezoek nog 5 minuten kunnen verlengen door mijn ketting te smeren. Nu weet ik al veel meer over 't vorstendom. De nummerplaten van de auto's zijn zwart en beginnen met FL. De vlag is iets met blauw/rood. En het ligt ingeklemd tussen de Rijn en een bergketen in 't oosten. En het is dus een vorstendom. Een vorst of vorstin, dat weet ik nog niet. Ik heb hem/haar niet ontmoet. De taal lijkt op 't Brabants want iedereen die je tegenkomt zegt "Morgu". Maar het is er prachtig fietsen. Een schitterend fietspad van 60 km. Langs de Rijn op 't grensgebied tussen Oostenrijk, Zwitserland en Liechtenstein.
In Zwitserland werd 't serieus. De eerste Alpencol: de Oberalppas. Alles bij elkaar toch 'n paar uurtjes ploeteren naar ruim 2000 m hoogte. Langs een spoorlijn die helemaal tot de top gaat. Dat had ook gekund: de fiets in de trein, haha. Na de Oberalppas 'n koude afdaling naar Hospental voor het hotel.

Hard (Bregenz) - Hospental 187,2 km

• 07 Juli 2019 - 19:58

Rik:

Ik kijk iedere dag even hoever je bent en lees dan ook jouw reisverslagen. Mooi om te lezen dat het dit jaar veel beter gaat dan vorig jaar, je bent al ruim over de helft, maar het moeilijke gedeelte krijg je nu echter met de cols in Zwitserland en Frankrijk. Ik fiets graag maar dit zal ik je nooit nadoen met zo'n aantal kilometers per dag en deze bergen. Veel succes tijdens het vervolg van je rit.

• 08 Juli 2019 - 10:03

Inge:

Zie dat je op dit moment langs de Italiaanse meren fietst. Prachtige omgeving, heerlijk eten. Hopelijk is het daar nog niet al te druk, zodat je lekker door kunt fietsen. Zet ‘m op