Kippenvel - Reisverslag uit Ronda, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu Kippenvel - Reisverslag uit Ronda, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu

Kippenvel

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juli 2019 | Spanje, Ronda

Dat was de opdracht. Ongeveer 150 km fietsen zodat er morgen, de laatste dag, ook nog 150 km overbleven. Dat moet lukken. Ook al voel ik dat de krachten verdwijnen. Zeker de hitte en de talrijke steile klimmetjes maken het er niet gemakkelijker op. Ik moet zorgen dat ik vooral voldoende drink. Standaard probeer ik in mijn rugzakje 2 à 3 liter sap/water mee te dragen. Dat gaat er snel doorheen. Zeer regelmatig vul ik dat aan, bij 'n supermarkt of bij 'n kraantje of in 'n café. Het was leuk fietsen in het prachtige landschap hier in Zuid-Spanje. Maar weinig dorpjes om de drank aan te vullen. Nog 20 km naar Ronda, waar ik 'n hotel probeer te vinden. Ik was bijna door mijn drank. Bidons leeg, in mijn rugzakje nog een halve liter fanta.
Wat?? In de verte zag ik 'n rood-wit-blauwe vlag en 2 enthousiaste supporters. Het waren Mat en Willeke, op vakantie hier in Zuid-Spanje. Ze volgen mij op de tracking-site en hadden al gezien dat 't niet snel meer ging.Het was ook 'n lastige klim richting Ronda. Ik stopte en voelde overal kippenvel. Wat leuk zo'n support, precies op 't juiste moment. 100 meter verder was 'n terras. Daar buurten we wat. 'Ik was mager geworden...maar goed aanspreekbaar'. Daarna kreeg ik weer moraal en ging als 'n speer naar mijn hotel in Ronda. Mat en Willeke..bedankt voor deze support!

Alhama de Granada - Ronda 161,7 km.

  • 23 Juli 2019 - 20:35

    Ton Verheezen :

    ONGELOFELIJK René, wat een prestatie. Ik heb je verhaaltjes dagelijks proberen te volgen ook hier vanuit Marokko. Ook al is de Wi-Fi hier niet overal even goed ik blijf het toch even proberen. Ik weet dat je er nog niet bent maar dat je het gaat halen is Nu wel een feit. Morgen is voor ons een reisdag in Marokko dus dan hebben we even geen internet maar we houden je in de gaten. Veel succes en veel plezier nog de LAATSTE kilometers.

  • 23 Juli 2019 - 20:44

    Paul En Nellie:

    We komen net thuis van onze vakantie (in het nu ook tropische Nederland) en lezen je verslag. Zelfs wij krijgen er kippenvel van! Op het juiste moment deze aanmoediging krijgen, dat geeft vleugels!
    We vinden je prestatie echt ongelooflijk! Heel veel succes gewenst bij je laatste etappe morgen! We zien je waarschijnlijk komend weekend.
    Groetjes,
    Paul en Nellie

  • 24 Juli 2019 - 03:24

    Els En Gérard:

    Wat een zware eindetappes zijn het voor jou, en zo knap hoe jij jezelf hier doorheen duwt. Wat het drinken betreft lukt dat prima, maar het moraal vraagt wat extra, en zo kwamen Willeke en Mat precies op het goede moment. Ook wij kregen kippenvel bij het lezen. René nog de laatste km's veel succes. Je bent een kei.

  • 24 Juli 2019 - 03:53

    Leon:

    Succes met de laatste etappe

  • 24 Juli 2019 - 04:47

    Cees (Le Paradis):

    Mooi dat er ineens supporters waren. Nu op voor het laatste stukje. Zet hem op Rene.!!

  • 24 Juli 2019 - 07:26

    Frank:

    Ha René, inmiddels de laatste etappe begonnen. Wat fantastisch dat je support kreeg op het juiste moment.
    En hoe zwaar ook, je gaat nog met heimwee terugkijken op jouw lang gedroomde avontuur. Tot snel, groetjes Frank


  • 24 Juli 2019 - 12:57

    Bert Vedder:

    Vol bewondering en verwondering lezen we jouw verslagen. Ik denk als je onze reactie leest, dat je de finish hebt bereikt. Ongelooflijk, wat ‘n prestatie. Van harte gefeliciteerd en voor ons ben je de Sportman van het Jaar 2019! Groetjes Hennie & Bert en straks weer gewoon met beide beentjes op de grond in De Goffert bij ‘ons NEC’. Tot gauw!

  • 24 Juli 2019 - 14:00

    Cees (Le Paradis):

    Zie net dat je gefiinished bent. Gefeliciteerd kanjer. (24/7)

  • 24 Juli 2019 - 14:15

    Els H:

    René, proficiat met het behalen van deze mijlpaal !
    Super gedaan!

  • 24 Juli 2019 - 15:33

    Gerard:

    Kanjer
    Held
    Superheld
    Odysseus, reiziger naar Ithaka
    Maarten van der Weiden in het kwadraat
    Sportheld van Ploo
    Rijp voor nominatie voor landelijke sportman van het jaar

    Je bent het allemaal, René!
    Wat een prestatie! Koester hem!

  • 24 Juli 2019 - 17:13

    Marja En Roland:

    PROFICIAT Rene , een super prestatie !!!
    Je hebt het gedaan en dat is uitzonderlijk knap, wij doen het
    je zeker niet na !
    Groetjes en geniet nog van deze prestatie .

  • 24 Juli 2019 - 17:52

    Roel En Rosanne:

    Hij is binnen! Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!




  • 24 Juli 2019 - 19:10

    Annie Schuurmans :

    Wat een prachtige prestatie, René! Respect!

  • 24 Juli 2019 - 19:44

    Peter:

    Proficiat René met deze gigantische prestatie! Gisteravond had ik een klimmetje in de duinen, ik weet niet hoeveel procent maar ik moest er niet aan denken om dat kilometers achter elkaar te moeten doen. Jij hebt dat wel gedaan; wat een enorm uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen! En dat 5 weken aan een stuk ook nog met duizelingwekkende afstanden. Enfin, de superlatieven vliegen je terecht om de oren. De weg was belangrijker dan de eindbestemming maar je hebt het toch maar mooi gehaald!

  • 26 Juli 2019 - 18:12

    Gerry Uit Veghel (fietsmaatje Den Bosch ):

    Hoi Rene
    Bij deze gefeliciteerd met je behaalde sucses wat een top prestatie geweldig .
    Hoop je nog eens te zien .
    Groetjes Gerry van der Wijst (Veghel )

  • 30 Juli 2019 - 20:47

    Francine:

    Ik lees nu je laatste verhalen. Wat een geweldige uitdaging moet dat zijn geweest. En dan die onverwachte support op het juiste moment! Gefeliciteerd René en
    geniet nog na van deze prestatie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 63684

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: