150% - Reisverslag uit Valloire, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu 150% - Reisverslag uit Valloire, Frankrijk van René Rutten - WaarBenJij.nu

150%

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

10 Juli 2019 | Frankrijk, Valloire

Al heel vaak ben ik de Col du Télégraphe opgefietst vanuit het noorden. Dat gaat met de jaren natuurlijk steeds langzamer. Vorig jaar nog met de jongens van wielerclub "De Zatte Zadels" deed ik er precies een uur over (12 km klimmen). Vandaag anderhalf uur, dat is 150%. Dat komt voornamelijk door de bagage, denk ik dan. Ik heb 'n bivyzak, 'n luchtbedje en een lakenzak bij me voor overnachtingen. Die last heb ik pas 1 keer gebruikt: in Tsjechië bij de jongens van de voetbalclub. Toen ik net voor de top van de Télégraphe 2 jonge Franse fietsers aansprak, was ik om. Zij maakten 'n tocht van Annecy naar Marseille en gingen slapen op de camping in Valloire. Dat ga ik ook doen, zei ik nog. Maar ik ben toch niet gaan kamperen. Precies op de top trof ik 3 Duitse fietsers die naar 'n hotel gingen. Het werd ook wel snel koud op deze hoogte. Toch maar naar 'n hotel dus. Het was weer 'n pittig dagje met een paar steile omleidingen op het eind. Maar er komen nog geen lichamelijke protesten dus fiets ik elke morgen weer vrolijk verder. Moet wel op zoek naar wat binnenbandjes, want 2 keer lek vlak na elkaar.

Col du Petit St. Bernard - Valloire 143,9 km.

• 12 Juli 2019 - 05:12

Guido:

Ik zie dat Valloire over 2 weken een finishplaats is in de Tour. Die jongens hoeven zich niet druk te maken over hun bagage, eten en een slaapplaats zoeken. Dat maakt het allemaal nog uitzonderlijker wat jij aan het doen bent. Gelukkig nog geen ongemakjes. Succes en geniet René. Op naar Nice.

• 12 Juli 2019 - 07:35

Liliane En Menno:

Je hebt groot gelijk dat je de campings laat voor wat ze zijn en kiest voor pension of hotel!
    Door je foto's en verslagjes krijgen we een mooi beeld van je tocht. En wat heerlijk voor je dat je dit jaar geen lichamelijke ongemakken hebt, René!
    Heel veel succes met de hoogtes, we blijven je dagelijks volgen.

• 12 Juli 2019 - 16:41

Els H:

René, wat ga je goed! Leuk om je te kunnen volgen elke dag.Mooie foto's.
    Al dat klimmen en dalen zal toch een hele aanslag op je spieren zijn.
    Veel sterkte en succes nog!

• 12 Juli 2019 - 17:30

Bert Vedder:

Beste René, het gaat best goed zo te lezen. Je bent al een flink stuk
    Op weg naar je einddoel, al begrijp ik dat het nog zwaar wordt met de nodige cols! Mooi om te lezen wat je allemaal ervaart, heel bijzonder! En ongelooflijk veel respect voor jouw doorzettingsvermogen. Het allerbeste voor de komende dagen. Hartelijke groet Hennie & Bert

• 12 Juli 2019 - 18:39

Cees (Le Paradis):

Geweldig hoor, petje af. Ga zo door, we blijven je volgen.