Wel erg veel - Reisverslag uit Torre Baja, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu Wel erg veel - Reisverslag uit Torre Baja, Spanje van René Rutten - WaarBenJij.nu

Wel erg veel

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

18 Juli 2019 | Spanje, Torre Baja

Na 'n lange fietsdag beland ik uiteindelijk in Torrebaja, een gehuchtje in het dorre noorden van Spanje. Ik was moe, had honger en na 'n lekkere douche bestelde ik 'n pannetje van 't huis met ei en worst en 'n sandwich kaas, ham, tomaat. De ober keek me verbaasd aan. "Dat is wel veel", zei hij nog. Ja maar ik heb de hele dag gefietst en heb honger zei ik in mijn beste Spaans. Het pannetje met ei kwam als eerste. "Zullen we nog even wachten met de sandwich?" vroeg hij. Dat vond ik goed, maar ik was ervan overtuigd dat dat pannetje ei niet voldoende was. Toen kwam de sandwich. Ook groot. Misschien had de ober gelijk en was 't pannetje genoeg. Denkend aan de dag van morgen liet ik de sandwich inpakken als ontbijt, want dat wordt hier pas vanaf 8 uur gepresenteerd. Dan hoop ik al weer een eind op weg te zijn.
Vandaag weer veel klimwerk naar verschillende 'puertos', zoals ze de cols hier noemen. Regelmatig zag ik Vasileios en Tom op 'n terrasje. Daar stopte ik dan ook even om bij te praten.
Nog 'n kleine 1000 km, 5 dagen volgens planning, en dan hoop ik in Tarifa aan te komen.

Caspe - Torrebaja 211 km.

  • 19 Juli 2019 - 19:34

    Peter:

    Ha René,
    Op de kaart hoef ik steeds minder uit te zoomen om jou én Tarifa in beeld te krijgen. Andalucia komt in zicht en daarmee ook de hoogste top van het hele parcours. Geweldig om te zien hoe je elke dag opnieuw zo'n flinke afstand weet te overbruggen. Wat nou rustdag? In de Tour hebben ze er twee en die is niet eens half zo lang als Noordkaap-Tarifa, dus petje af! Volg je de Tour ook een beetje, 's avonds op de hotelkamer? Ik denk dat ik volgende week in een groot gat val, jouw tocht en de Tour voorbij.
    Maar tot die tijd, geniet nog van de weg en alles wat je onderweg meemaakt en tegenkomt! En ik geniet met je mee...

  • 20 Juli 2019 - 18:58

    Cees (Le Paradis):

    Het is weer prachtig om je avonturen te lezen.Heel veel suc6 met het laatste stuk. We houden je in de gaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 63820

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: