Tegenwind en spierpijn - Reisverslag uit Vaala, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu Tegenwind en spierpijn - Reisverslag uit Vaala, Finland van René Rutten - WaarBenJij.nu

Tegenwind en spierpijn

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

23 Juni 2018 | Finland, Vaala

Misschien wordt de spierpijn in de rechterknie veroorzaakt door de wind die sinds vandaag naar het zuiden is gedraaid. De dag begon voorspoedig. Luxe geslapen. Jammer dat we om half 5 weer op moesten staan. Half 6 zaten Johan en ik weer op de fiets. Maar voor fietsers is Finland niet een land waar je graag doorheen fietst. Lange rechte wegen door bossen waar je, als je goed kijkt, af en toe een meer kunt ontwaren. Soms liggen de grote meren pal aan de weg. Vooraf werd gezegd dat je allerlei toeren uit moest halen om rendieren te ontwijken. Ik heb ze vandaag mondjesmaat gezien. En gezien de grote afstanden tussen de grotere plaatsen (reken 80 km), moet je voldoende proviand en water inslaan om niet verrast te worden door de hongerklop. Johan en ik fietsten samen op tot de eerste stop, een restaurant na 100 km. Net daarvoor werden we getrakteerd op een gravelpad van 10 km. Geen lekke banden. Na de eetstop fietste ik alleen door. De Griek Charalampos Eleftheriou (nr. 1), die ook aan tafel zat, was nog iets eerder weg. Het was zwaar door de straffe tegenwind. Op een gegeven moment begon mijn knie een beetje op te spelen. Na een kleine 250 km zit ik nu in Vaala, nog 650 km naar de boot, waar de leiders vandaag waarschijnlijk al gearriveerd zijn. Ranua - Vaala 246 kilometer

• 24 Juni 2018 - 06:41

Els En Gérard:

Die combinatie van dreigende hongerklop en een opspelende knie en een gravelpad klinkt wel erg heftig. Laten we maar met jou die km's naar de boot aftellen. Hopelijk vandaag meer gelegenheid om regelmatig te eten en je knie even rust te gunnen.

Groetjes Els en Gérard

• 24 Juni 2018 - 07:09

Marjon En Jos:

We zijn elke dag weer zo benieuwd naar je dagelijkse belevenissen op deze blog. Gisteren voor wakker gebleven

• 24 Juni 2018 - 07:13

Marjon En Jos:

.... Vanmorgen je weersverwachting bekeken en yeah!! Zon en geen regen. Dan moet alles goedkomen! Toi toi toi René

Groetjes van ons

• 24 Juni 2018 - 10:09

Tante Tiny:

Rene, kom op jongen! We blijven het volgen. Groeten ome Harry en tante Tiny

• 24 Juni 2018 - 12:50

Peter:

Hoe zuidelijker je komt, hoe gevarieerder het landschap wordt denk ik. Waar je nu zit ziet het er op Google Streetview alvast een stuk vriendelijker uit dan die eindeloze rechte stukken. Een blik op oneindig gaat natuurlijk op den duur vervelen. Hopelijk gaat het beter met je knie! Op naar de boot...