Italiaans aroma - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu Italiaans aroma - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van René Rutten - WaarBenJij.nu

Italiaans aroma

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

20 Juni 2019 | Noorwegen, Kautokeino

Het was ongeveer 18.00 uur toen ik de eerste dag van de Northcape-Tarifa Bikerace (NCTR) afsloot. Ik wist nog een restaurantje in Kautokeino en daar druppelden voorzichtig een aantal fietsers binnen. Michelangelo (nr 70) bestelde geen pizza, want dat zag er op papier niet zo Italiaans uit. Ik zei dat ik ook nog een hutje op een camping wist. De Italiaan was daar wel voor te vinden, want dan konden we de kosten delen. Ik wist alleen niet meer of er meerdere bedden in dit hutje van 3 bij 3 meter stonden. Dat bleek het geval. Drie zelfs. Een stapelbed en mijn bedje van vorig jaar (ik kreeg hetzelfde huisje). Toen ik goed en wel de fiets had staan lag Michelangelo al in zijn bedje. Zonder te douchen. Het stikt hier overigens van de muggen. We werden daar fijntjes op gewezen door een andere campinggast, die onze deur open had zien staan. Dat was de laatste actie van de Italiaan: deur dicht en slapen want ik sta om half één weer op om
verder te fietsen”. zei ie nog. Nog geen minuut later was ie hoorbaar in dromenland. Een mooie fietsdag vandaag, die om 00.01 uur begon op de Noordkaap. Met steeds fietsers die je onderweg zag. In Alta bij de COOP zaten op een gegeven moment 9 fietsers te eten. Na Alta was het nog 130 km. naar onze overnachtingsplaats in Kautokeino.

Noordkaap - Kautokeino 367 km.

  • 24 Juni 2019 - 15:49

    Cees (Le Paradis):

    Suc6 Rene, we volgen je. En tsja, muggen daar in het hoge noorden hebben ze geen gebrek aan. Veel Deet :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 63539

Voorgaande reizen:

20 Juni 2019 - 25 Juli 2019

Northcape Tarifa 2019

20 Juni 2018 - 22 Juli 2018

NorthCape Tarifa Bike Adventure

20 Juni 2014 - 21 Juli 2014

100 cols, 88 côtes en andere ongemakjes

Landen bezocht: