Le Lac Majeur - Reisverslag uit Crevacuore, Italië van René Rutten - WaarBenJij.nu Le Lac Majeur - Reisverslag uit Crevacuore, Italië van René Rutten - WaarBenJij.nu

Le Lac Majeur

Door: René Rutten

Blijf op de hoogte en volg René

08 Juli 2019 | Italië, Crevacuore

Ik kwam niet weg uit het hotel. De eigenaar bleek 'n fanatiek fietser, maar door 'n ongeluk tijdens een fietsrit gaat dat fietsen niet meer. We bleven maar buurten en ondertussen genoot ik van 'n zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Ik mocht alles opeten. Hij wou niet dat ik met honger vertrek. Na 'n klein uurtje kan ik toch aan de Gotthardpas beginnen. Een pittige klim met bagage. Na 10 km kwam de top in zicht en begon de lange afdaling naar 't Lac Majeur (Lago Maggiore). Daar liep de temperatuur op tot boven de 40 graden. Veel korte stops om te eten en te drinken dus. Wat 'n kolossaal meer is dat. De hele middag bezig geweest om langs de oostkant van 't meer te fietsen. Maar ook hieraan komt 'n eind.
Halverwege passeerde ik de twaalfde grenspost: Italië.

Hospental - Crevacuore 220 km.

• 08 Juli 2019 - 21:05

Ben En Ingrid:

Ha die Rene,
    we blijven ons verbazen over de kilometers die je maakt. Echt ongelofelijk. Op dit moment volgen we je vanuit Ierland (vakantie)
    Om nu te zeggen "doe rustig aan" is in dit verband wel een beetje vreemd maar nu er meer afdalingen komen hopen we dat je goed bij de les blijft en voor het voltooien van je reis gaat.
    En vergeet niet te genieten!
    Greetz, Ben en Ingrid

• 08 Juli 2019 - 21:18

Frank:

Ha René, heel mooi om je stukjes steeds te lezen. In al hun compactheid vertellen ze veel. En samen met het kaartmateriaal leren ze mij welke titanentocht jij aan het maken bent. Zorg goed voor jezelf, zoals met lekkere ontbijtjes en biertjes. Een Birra Moretti zal er niet meer in zitten, als je tenminste morgen weer een landsgrens passeert. Tja en Frans bier.... Zet 'm op en geniet van je onderneming!
    groetjes, Frank

• 09 Juli 2019 - 03:42

Els En Gérard:

Prachtig om te lezen en te zien hoe het met je gaat. Dit lijkt toch wel meer jouw ding, de bergen in dit deel van Europa. Wij genieten mee. Heel veel succes.

• 09 Juli 2019 - 08:38

Peter:

Ha René,

Ik heb ontdekt hoe deze route in Google Earth te bekijken is en dan zie ik de enorme bergtoppen waar je overheen en langsrijdt. Dat moet in het echt nog veel overweldigender zijn. Nu je de Mediterranée nadert, zal de temperatuur inderdaad wel oplopen en moet je misschien soms wel siësta houden. Fijn om te lezen wat je allemaal beleeft en over de mensen die je ontmoet. Dit is wel een gele, roze en rode trui waard, alles bij elkaar! Veel plezier e buon viaggio!